بین الملل

نگرانی وزرای کشاورزی «گروه هفت» از کمبود مواد غذایی در جهان

گروه هفت پس از نشست وزرای کشاورزی این گروه برای بحث در مورد بحران در برلین، از همه کشورها خواست تا صادرات مواد غذایی خود را به دلیل جنگ در اوکراین محدود نکنند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی در زمانی که امنیت غذایی جهانی درگیر جنگ روسیه و اوکراین است، گروه هفت پس از نشست وزرای کشاورزی این گروه برای بحث در مورد بحران در برلین، از همه کشورها خواست تا صادرات مواد غذایی خود را به دلیل جنگ در اوکراین محدود نکنند. وزیران از همه کشورها خواستند تا بازارهای مواد غذایی و کشاورزی خود را باز نگه دارند و اقدامات احتیاطی را در برابر اعمال محدودیت‌های غیرموجه بر صادرات انجام دهند.

وزیر کشاورزی آلمان، که کشورش در حال حاضر ریاست G7 را بر عهده دارد، گفت که در مورد تأثیر احتمالی کاهش صادرات مواد غذایی بسیار نگران است که می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت‌ها شود.

بازارهای جهانی کالا از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه شاهد آشفتگی گسترده بوده و قیمت غلات، مواد معدنی و نفت به سطوح بی سابقه‌ای رسیده است.

در حالی که ایالات متحده واردات انرژی روسیه از جمله نفت و گاز را برای تقویت کمپین فشار بر مسکو در پاسخ به حمله به اوکراین ممنوع کرده است، چندین کشور از جمله اوکراین صادرات گندم، جو، شکر و سایر مواد غذایی اساسی را ممنوع کرده اند.

روسیه صادرات غلات به اتحادیه اروپا را متوقف کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز هشدار داده است که در صورت افزایش تحریم‌ها علیه روسیه، قیمت مواد غذایی در جهان بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا