اقتصاد کلان

اصلاح ساختار بودجه را شروع کرده‌ایم

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: ما شروع به اصلاح ساختار بودجه کرده‌ایم و از ورود پول‌های بی‌پشتوانه به نقدینگی جلوگیری می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن رضایی در همایش ملی مدیران جهادی وزارت کشور با بیان اینکه مدیریت جهادی در برابر مدیریت دیوانی است و در مدیریت جهادی، ماموریت‌پذیری و ماموریت دادن محور اساسی است، اظهار کرد: مدیریت دیوانی، تشریفاتی و ظاهری و برای رفع تکلیف است ولی مدیریت جهادی سر از پا نمی شناسد و یکپارچه عشق و جهاد و تلاش است. مدیریت جهادی شگفتی‌ساز است و مدیریت دیوانی، کار عادی را انجام می دهد.

وی با تاکید بر اینکه در مدیریت جهادی بن بست وجود ندارد، گفت: مدیران جهادی خلاق، نوآور، شجاع و ریسک‌پذیر هستند و این چیزی است که ما در اقتصاد می‌خواهیم. تحول اقتصادی هم از فکر و روحیه و انگیزه آدم‌ها آغاز می‌شود. 

رضایی با بیان اینکه ما باید تحول اساسی در اقتصاد به وجود آوریم که در فرهنگ و زندگی جامعه تحول ایجاد کند، یادآور شد: دولت، اصلاحات اقتصادی را از تجارت آغاز کرده است؛ چون اولین مزیت ایران از تجارت است. اصلاحات را اول از مقررات تهاتر را شروع کرده‌ایم و به سمت حمل یکسره در بندرها رفته‌ایم. همچنین دنبال ایجاد برندینگ در دنیا هستیم، بنابراین زنجیره تجارت از ابتدا تا انتها باید اصلاح شود. 

وی با بیان اینکه کارآفرینان باید به دولت کمک کنند تا گره‌های تجاری باز شود، گفت: دولت طبق اصل ۴۴ نمی‌تواند شرکت درست کند و فقط نقش حمایتی باید داشته باشد. ما شروع به اصلاح ساختار بودجه کرده ایم و از ورود پول‌های بی‌پشتوانه به نقدینگی جلوگیری می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ثروت اصلی دست کارآفرینان کشور است و دولت بسترساز و هدایت کننده اصلاحات اقتصادی کشور است، گفت: باید از سمت بنگاه‌سازی یه سمت صنعت‌سازی برویم، چون در ایران صنعت نداریم و بدون صنعت نمی‌توانیم جهش‌های بزرگ را تجربه کنیم.

ادامه دارد…

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا