امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نشست مطالبه‌گری با موضوع «کمبود نهاده های دامی» در اراک برگزار شد

اراک – نشست مطالبه گری با موضوع بررسی «کمبود نهاده های دامی» با حضور نماینده دامداران و مرغداران، کنشگران اجتماعی و مسئولان دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان مرکزی در اراک برگزار شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت الاسلام رضا تاج آبادی دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان مرکزی شامگاه دوشنبه در جلسه مطالبه گری با موضوع «بررسی کمبود نهاده‌های دامی» در مسجد النبی (ص) اراک گفت: در جلسه قبل میزبان دامداران استان بودیم و پای درد و دل‌های آنان نشستیم. این جلسه در ادامه جلسه قبل و نه تنها برای مطالبه گری صرف بلکه برای تحقیق بیشتر تشکیل شده است. در این جلسه ائمه جماعات و کنشگران فرهنگی هم حضور دارند تا نتیجه جلسه بهتر و بیشتر به کف جامعه انتقال پیدا کند و به تدریج تبدیل به یک گفتمان بشود.

وی ادامه داد: ما تمایل داریم مطالبه گری در فضای اخلاق و انصاف ریل گذاری شود به همین جهت این جلسات را در مسجد برگزار می‌کنیم. چرا که مسجد باید محل رسیدگی به مشکلات متعدد مردم و حلقه وصلی بین مردم و نهادهای حاکمیتی و اداری و حتی قضائی و امنیتی باشد.

بسیاری از واحدهای دامپروری استان مجبور به تعطیلی شده‌اند

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: در حالی که استان مرکزی سومین تولید کننده گوشت کشور است به خاطر کمبود نهاده‌های دامی و مشکلات تخصیص ارز ترجیحی بسیاری از واحدهای دامپروری استان مجبور به تعطیلی شده‌اند. با وجود چنین مشکلاتی باید به این فکر کرد که از مسجد در کنار دولت و مردم برای حل مشکلات چه کمکی برمی‌آید. ما اعتقاد داریم با مسجد به گونه‌ای باشد که اگر کسی کمکی احتیاج داشت به مسجد مراجعه کند.

حجت الاسلام تاج آبادی گفت: مساجد به عنوان بستری برای طرح دغدغه‌ها و مطالبه گری های مردمی در برطرف کردن بخشی از مشکلات مثل داستان ۲۰۳۰ که اراک به عنوان پایلوت آن در کشور انتخاب شده بود یا قضیه هپکو نقش مؤثری داشته‌اند. هر چند رهبر معظم انقلاب حکیمانه همه گردنه‌های خطرناک را رصد می‌کنند و جلوی بسیاری از خطرات را می‌گیرند، اگر مردم در صحنه نباشند و مطالبه و ایستادگی نکنند کار به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: دولت قبلی چندان روی خوشی به مطالبه گری و پاسخگویی به مردم نشان نمی‌دادند اما جای خرسندی است که روی دولت جدید نسبت به این مسئله گشاده است و این در حالی است که بسیاری از مشکلات به مدیریت سابق بر می‌گردد و درواقع برخی از مسئولان باید پاسخگوی مشکلات قبل باشند.

گفتنی است این جلسه با موضوع «بررسی کمبود نهاده‌های دامی» و با حضور ائمه جماعات، نمایندگان دامداران و مرغداران، فعالان و کنشگران اجتماعی، مدیرکل و معاونین دامپزشکی استان مرکزی و سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان و معاون پشتیبانی امور دام این سازمان برگزار شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا