امور زیربناییراه و ساختمان

انتظار ٧٠ ساله برای خانه‌دار شدن در تهران با حقوق متعارف

شهردار تهران تاکید کرد: هم اکنون ۶۵ درصد حقوق افراد صرف هزینه‌های مسکن می‌شود و اگر فردی بخواهد با حقوق متعارف مسکن تهیه کند، حدود ۷۰ سال باید برای خانه‌دار شدن منتظر بمانند.


همچنین بخوانید

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایلنا، علیرضا زاکانی در مراسم کلنگ زنی سه هزار واحد مسکونی در جنوب تهران گفت: تامین مسکن از مهمترین دغدغه های دولت است. هم اکنون ۶۵ درصد حقوق افراد صرف هزینه‌های مسکن می‌شود و اگر فردی بخواهد با حقوق متعارف مسکن تهیه کند، حدود ۷۰ سال باید برای خانه‌دار شدن منتظر بمانند.

وی با اشاره به نقش شهرداری تهران اظهار داشت: در راستای جهش مسکن و ساخت سالانه یک میلیون مسکن، شهرداری بر آن شد بتواند در این خصوص نقشی داشته باشد و در زمینه بافت های فرسوده، فقرزدایی را انجام داده‌ایم. 

شهردار تهران با بیان اینکه سهم مدیریت شهری تهران ساخت ۱۰ هزار واحد است که در مرحله اول آن در سه نقطه واحد مسکونی را کلنگ زده‌ایم، تصریح کرد: هفت هزار واحد مسکونی را در نیمه اول سال آینده کلید خواهد خورد. بنیاد مسکن و شهرداری تهران، ۱۰ هزار واحد مسکن حمایتی می‌سازند که ساخت سه هزار واحد از این طرح امروز و هفت هزار واحد دیگر در خرداد کلید می‌خورد.

همچنین در این مراسم، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در قالب ۱۰ هزار واحد با شهرداری تهران قرارداد برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن منعقد کردیم، خاطرنشان کرد: از این تعداد، سه هزار واحد در قالب سه پروژه کلید خورده و تا خرداد ۱۴۰۱ هم هفت هزار پروژه دیگر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح، بنیاد مسکن مسئولیت ساخت و پرداخت تسهیلات پروژه‌ها را برعهده دارد و شهرداری تهران هم مسئولیت واگذاری اراضی را در دست اجرا دارد، ابراز داشت: پیش از این توافقی بین رییس جمهور و شهرداری تهران برای انجام عملیات و ساخت پروژه‌های مسکونی و همچنین نوسازی بافت‌های فرسوده در قالب ۱۸۰ هزار واحد مسکونی صورت گرفت.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه ١٠ هزار واحد از این تعداد در قالب توافق بین بنیاد مسکن و شهرداری تهران ساخته می‌شود، عنوان کرد: همه سه هزار واحد مسکونی که امروز کلنگ زده شد، در بافت فرسوده قرار دارد و در قالب پروژه‌های افق اکباتان و باغ آذری احداث خواهند شد. البته پیش از این نیز تفاهمنامه‌ای میان بنیاد مسکن، شهرداری تهران و شرکت بازآفرینی شهری برای ورود این منطقه از پایتخت در بافت فرسوده و استفاده از تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به امضا رسیده بود.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا