انرژی

تلاش برای اتصال آب دز به طرح غدیر تا شهریور ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: تلاش دولت این است تا شهریورماه ۱۴۰۱ بتواند آب دز را به شهرهای مورد نظر هدف طرح برساند و اقدامات بسیار خوبی تاکنون در راستای تحقق این هدف انجام شده است.

همچنین بخوانید

داوود حری در نشست خبری که امروز، ۲۴ اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طرح آبرسانی غدیر تقریبا یک طرح بی نظیر در کشور و بزرگترین طرح آبرسانی کشور با حدود ۹۰۰ کیلومتر خط لوله و هدف گذاری آبرسانی به بیش از ۱۲ شهر و بیش از ۱۲۰۰ روستا در خوزستان است.

به گزارش آرمان اقتصادی، وی ‌افزود: در حال حاضر بخشی از این خط واقع در شهرهای اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان و شادگان فعال است که بخشی از آب مورد نیاز این شهرها را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در خردادماه سال ۱۴۰۱ شهرهای شوش و الوان نیز وارد این چرخه می شوند.

حری عنوان کرد: در حال حاضر آب در طرح غدیر، از سد کرخه به صورت مستقیم منتقل شده و آبرسانی در حال حاضر از سد کرخه انجام می شود اما هدف اصلی برداشت از آب دز است.

بیش از ۶۰ درصد آب اهواز از طرح غدیر تامین می شود

وی با بیان اینکه بیش از حدود ۵۰ درصد طرح غدیر بهره برداری شده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد آب اهواز از این طرح تامین می شود و با تکمیل طرح درصد بالاتری از آب اهواز از طرح غدیر تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: تلاش دولت این است تا شهریورماه ۱۴۰۱ بتواند آب دز را به شهرهای مورد نظر هدف طرح برساند و اقدامات بسیار خوبی تاکنون در راستای تحقق این هدف انجام شده است.

حری بیان کرد: در یک سال گذشته منابع مالی که به طرح تزریق شده به شکلی بوده است که قابل مقایسه با دولت های پیشین نیست.

وی با اشاره به اینکه تاکید وزیر نیرو و رییس جمهور بر تکمیل طرح غدیر است، افزود: این تاکیدات به شکلی است که باید گفت در حال حاضر طرح غدیر پروژه اول وزارت نیرو است تا با اجرای آن آب دز به شهرهای مورد نظر هدف طرح در خوزستان برسد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر با اشاره به چالش های بهره برداری از طرح غدیر گفت: برداشت های غیرمجاز، شکستگی های ایجاد شده در خطوط و… از عواملی است که در بهره برداری مشکلاتی را برای ما به وجود می آورد و موجب کاهش کیفی آب نیز می شود.

حری ادامه داد: آب شرب با کیفیت حق مردم خوزستان است و تلاش خواهیم کرد تا آب دز که با کیفیت تر است را وارد چرخه آب غدیر کنیم.

وی افزود: شعار ما در طرح غدیر فقط کیفیت آب نیست و پایداری آب نیز مد نظر است و همه تدابیر لازم در اجرای دقیق این طرح دیده شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا