بانکبانک و بیمه

امکان تسویه اختیاری متوفیان سهام عدالت


مشمولان سهام عدالت و نیز وراث متوفیان این سهام تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند صورتحساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت و در صورت تمایل و به صورت اختیاری نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: از نیمه اسفندماه سال گذشته این امکان برای دارندگان سهام عدالت فراهم شده تا با مراجعه به سامانه این سهام به نشانی www.samanese.ir، از وضعیت صورتحساب خود آگاه شده و در صورت تمایل نسبت به تسویه باقیمانده اقساط خود اقدام کنند.

بر این اساس، از بیش از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، نزدیک به ۲ میلیون نفر تاکنون فوت کرده‌اند که وراث آنها می‌توانند با وارد کردن مشخصات شناسنامه ای و کد ملی متوفیان در سامانه سهام عدالت، از وضعیت صورتحساب آنها آگاه شده و در صورت تمایل نسبت به تسویه باقیمانده اقساط خود اقدام کنند.
همچنین پس از ارایه شماره شبا توسط وراث متوفیان سهام عدالت، سود این سهام به حساب فرد متوفی واریز شده و پس از تعیین انحصار وراثت سود به دست وراث خواهد رسید.
گفتنی است، مشمولان سهام عدالت تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند صورتحساب خود و متوفیان را از سامانه سهام عدالت دریافت و پس از آگاهی از ارزش سهامشان، نسبت به تسویه مانده بدهی اقدام کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا