کسب و کار

آسان ترین راه ثبت شرکت | توضیحات کامل برای ثبت شرکت

اگر تصمیم به ثبت شرکت و تایید فعالیت مالی و حقوقی خود گرفته اید، باید مراحل ثبت شرکت را بدانید. در این مقاله سعی داریم به سوالات شما و مراحل ثبت انواع شرکت که بیشتر از همه از کارشناسان ثبت بینش پرسیده شده است، پاسخ دهیم. به ما بپیوند زیرا شرکت های ثبت شده ضامن اعتبار، مسئولیت ها و حقوق سهامداران می باشند. فعالیت اقتصادی پایدار و سودآور در یک شرکت ثبت شده می تواند ارزش و هویت شما را افزایش دهد و سودآوری کسب و کار شما را در آینده افزایش دهد.

در این راستا و مطابق قانون، برای هر گونه فعالیت اقتصادی که به صورت مشارکتی انجام می شود، ثبت شخصیت حقوقی الزامی است. به عنوان مثال، در مورد نمایندگی انواع شرکت های شناخته شده، فعالیت، امور پروژه های بزرگ مانند قراردادها و هر نوع فعالیت اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، همگی نیاز به ثبت یک شخص حقوقی دارند. چند نفر در یک شراکت به معنای رایج شرکت هستند؟ شرکت یک انجمن یا نهاد تجاری متشکل از دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی یا ترکیبی از هر دو است.

 

همچنین بخوانید

ثبت شرکت آسان

این مشارکت منجر به نوعی همکاری و توافق بین افراد با توجه به کمیت هر یک از آنها می شود. در نهایت بازده سرمایه به نسبت سهم و درصد سرمایه گذاری بین آنها تقسیم می شود.شرکت ها به دو دسته شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تقسیم می شوند. شرکت های بازرگانی شرکت های قراردادی و قراردادی هستند که از طریق مقررات تجاری و مالی به تجارت، سرمایه گذاری و کسب سهام با سود معین می پردازند.

مزیت ثبت شرکت و فواید آن

یکی از مزایای ثبت شرکت، اخذ مجوز فعالیت اقتصادی و تجاری می باشد. از سوی دیگر پرداخت مالیات و جلوگیری از رقابت ناسالم اقتصادی از ویژگی های بارز ثبت نام است. در کنار دانش راهنما در خصوص ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی، اخذ کد یا شماره اقتصادی نیز مد نظر می باشد. به این ترتیب افراد می توانند مطابق ضوابط و مقررات مربوطه در نهادهای ذیربط مانند وزارت دارایی و وزارت اقتصاد اقدامات لازم را جهت تاسیس شرکت و اخذ آیین نامه اقتصادی برای شرکت ثبت شده انجام دهند.

مراحل ثبت شرکت چیست؟

در فرآیند ثبت شرکت، مانند بقیه کارهای مدیریتی که این روزها انجام می دهیم، عوارضی وجود دارد که با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

چندی پیش (مثلاً ۵ سال پیش) اگر فردی می خواست شرکتی را ثبت کند باید به سازمان ثبت شرکت استان مراجعه می کرد و فرم ثبت شرکت و سپس فرم را می گرفت و مدارک مورد نیاز را تکمیل و ارائه می کرد. با مراجعه به دفتر و پرداخت هزینه های قانونی ثبت شرکت، منتظر بمانید تا مراحل ثبت شرکت یکی یکی انجام شود تا در نهایت شرکت به ثبت برسد.

اما این روزها همه چیز کمی آسان شده است، اما هنوز هم عوارض خاص خود را دارد. شما می توانید مانند گذشته این روزها شرکت خود را ثبت کنید اما توصیه دوستانه ما این است که این کار را نکنید!!!

چرا؟ زیرا ارزش وقت گذاشتن و آزمون ها و خطاهایی که انجام می دهید و هزینه های قانونی که به طور مکرر برای آزمون ها و خطاهای خود می پردازید، ندارد. یعنی اگر این همه هزینه مالی و معنوی را بپردازی در نهایت جمع می کنی، با خودت می گویی ای کاش از ابتدا شرکتم را در یک شرکت ثبت معتبر ثبت می کردم و در آن نبودم.

انتخاب نام شرکت و تایید آن نام توسط کارشناسان یکی از اولین مراحل تاسیس و ثبت شرکت می باشد. برای جلوگیری از اتلاف وقت و رعایت اصول زیبایی شناسی، باید در انتخاب نام شرکت خود دقت کافی داشته باشید، زیرا اگر نام شما شباهت جزئی به نام شرکت یا نهاد دیگری داشته باشد که قبلاً از آن ثبت نام کرده یا حتی ثبت نشده است، اما کارشناسان ثبت شرکت آن را برای شرکت دیگری تایید کرده اند.

انتخاب و تائید نام شرکت اولین مرحله از ثبت شرکت

برای تأیید نام یا تغییر نام یک شرکت پیش ثبت شده پس از ثبت شرکت، مهم است که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • ۱) از اسامی لاتین، نام افراد مشهور خارجی، نام های بی معنی یا نام های نامناسب استفاده نکنید.
  • ۲) اسامی منتخب باید ریشه فارسی داشته باشند و تاریخچه آنها در یکی از لغت نامه های فارسی صحیح مانند لغت نامه دهخدا، امید و معین باشد.
  • ۳) با نام شرکت یا موسسه ای که قبلاً ثبت شده است مطابقت ندارد.
  • ۴) استفاده از اعداد در نام شرکت فقط به صورت حروف مجاز است.
  • ۵) استفاده از کلمات کشور، ایران، ملت، ملی و غیره در نام شرکت که مربوط به عوام می باشد مجاز نمی باشد.
  • ۶) استفاده از اسامی نقاط و مناطق مختلف کشور به نام شرکت زمانی مورد قبول کارشناسان برای تعیین نام دپارتمان می باشد که شرکت مورد تقاضا در همان منطقه به ثبت رسیده باشد.
  • ۷) اسامی تایید شده شرکت ها به هیچ وجه قابل انتقال به دیگران نیست
  • ۸) اسامی تایید شده توسط کارشناسان معرفی شده حداکثر تا ۳ ماه قبل از ثبت نام معتبر بوده و نام مذکور به مدت ۳ ماه برای شما محفوظ خواهد بود تا بتوانید در این مدت و پس از ثبت شرکت خود را نهایی نمایید. نام تایید شده برای مادام العمر شرکت معتبر بوده و تا ۱۰ سال پس از انحلال شرکت معتبر می باشد.

 

انواع شرکت تجاری

  1.  شرکت سهامی خاص و عام
  2.  شرکت با مسئولیت محدود
  3.  شرکت نسبی
  4.  شرکت مختلط غیر سهامی
  5.  شرکت مختلط سهامی
  6.  شرکت تضامنی
  7.  شرکت تعاونی تولید و مصرف

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود شرکت هایی هستند که از دو یا چند نفر برای انجام فعالیت های تجاری مختلف تشکیل شده اند. در شرکت های دارای بدهی سرمایه به سهام و تعداد سهام تقسیم نمی شود و هر شخص به اندازه سرمایه خود مسئول بدهی ها و سود و زیان شرکت است. هیچ گونه محدودیتی برای انجام هر نوع فعالیتی از این قبیل شرکت ها وجود ندارد و می توانند هر نوع فعالیتی را با مسئولیت محدود ثبت کنند. خیر، میزان سرمایه و سهم شرکا باید در نامه شرکت به صراحت قید شود.

 

مدت مدیریت در شرکت با مسئولیت محدود از نظر زمانی نامحدود است و در صورت در نظر گرفتن مدت مدیریت معین در اساسنامه شرکت لحاظ می شود. توجه به این نکته ضروری است که مدیران برای انجام وظایف خود از داخل یا خارج از سیستم انتخاب می شوند. همچنین شرکت در افزایش و افزایش سطح سرمایه مختار است و کل سرمایه باید در اختیار مدیرعامل شرکت قرار گیرد و در مقابل مدیرعامل شرکت باید با ارائه گواهی بانکی سرمایه را بپذیرد. و آن را تشخیص دهید. لازم به ذکر است حداقل سرمایه برای شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال می باشد.

شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل تعداد اعضا ۳ نفر می باشد. حداقل سرمایه لازم برای ثبت چنین شرکتی ۱ میلیون ریال می باشد. شرکت سهامی خاص باید ۲ بازرس داشته باشد. هر یک از سمت های مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و نایب رئیس باید در شرکت سهامی خاص حضور داشته باشد. شرکت های ساختمانی، شهرداری هایی که معمولا در مزایده و مناقصه شرکت می کنند، شرکت سهامی خاص را انتخاب می کنند.

مدت تصدی هیئت مدیره شرکت سهامی خاص ۲ سال شمسی و بازرسان ۱ سال مالیاتی می باشد و پس از انقضا باید تمدید یا تغییر یابد (یعنی در مجموع حداقل ۳ نفر عضو و ۲ بازرس سهام خاص را ثبت می کنند).

در شرکت های سهامی خاص همه مسئول سرمایه گذاری شده در آن شرکت هستند و به همین دلیل به این نوع شرکت سهامی خاص می گویند. در این گونه شرکت ها سرمایه ورودی به سیستم به سهام تقسیم می شود و هر شخص بسته به تعداد و ارزش سهامی که در اختیار دارد مسئول سود و زیان شرکت خواهد بود. برای ثبت شرکت به عنوان شرکت خصوصی حداقل به سه سهامدار و دو بازرس در مدت اقامت و در نتیجه پنج عضو برای احراز هویت قانونی نیاز دارید. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید ثبت شرکت است. با سهم ویژه اعضای شرکت (سه سهامدار و دو بازرس) نباید دارای روابط خانوادگی باشند.

ثبت شرکت سهامی عام

در شرکت های سهامی عام بخشی از سرمایه شرکت از طریق فروش اوراق مشارکت یا سهام از طریق بورس در اختیار عموم قرار می گیرد و سهام این شرکت ها در بورس معامله می شود. برای ثبت نام و راه اندازی شرکت سهامی عام به افراد بیشتری نیاز دارید تا بتوانید از طریق سیستم عامل شرکت سرمایه مورد نیاز را بدست آورید و از این نظر محدودیتی برای تعداد سهامداران وجود ندارد.

قیمت ثبت شرکت

 

هزینه ثبت شرکت در ایران

برای اطلاع از قیمت ثبت شرکت در ایران با باز کردن وب سایت به دنبال یافتن پاسخ این سوال نباشید، مستقیماً به شما گفته می شود که قیمت و قیمت ما یک مقدار مشخص است.

معمولاً هیچ قیمت ثابتی برای کار خدماتی مانند هر کالای دیگری وجود ندارد. هزینه ثبت شرکت هزینه مجموعه ای از خدمات است که ممکن است در میزان و نوع خدمات متفاوت باشد. اما چگونه؟

در این متن، ما به شما کمک می کنیم تا همه چیزهایی را که باید در مورد هزینه پیکربندی بدانید، دریابید، بنابراین مراقب باشید.

ثبت انواع شرکت ها چقدر طول می کشد؟

ثبت شرکت سه مرحله اصلی دارد که با توجه به روند هر مرحله می توان تخمین زد که چقدر زمان طول خواهد کشید برای ثبت شرکت

مرحله تأیید نام شرکت که اولین مرحله پیش از شما تأیید نام شرکت است که به طور متوسط ​​یک تا چهار روز طول می کشد.

تهیه مدارک مورد نیاز و برای تکمیل این مرحله زمان خاصی را نمی توان برای این مرحله پیش بینی کرد، زیرا این زمان تا حد زیادی به متقاضیان، شرکا و سهامداران شرکت بستگی دارد.

ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها و مراحل پس از ارسال مدارک تکمیل شده از طریق پست منتخب به اداره ثبت شرکت ها، معمولا بین ۵ تا ۷ روز کاری است تا شرکت ها به کارشناسان اداره ثبت ارائه دهند. . اسناد ارسال شده بررسی متقاضیان و تخصیص شماره ثبت و هویت ملی به شرکت متقاضی.

ثبت شرکت بینش

موسسات ثبتی زیادی در تهران وجود دارند و یکی از دغدغه های هر فرد برای ثبت شرکت، انتخاب بهترین موسسه ثبت شرکت است، و پیشنهاد اول ما موسسه حقوقی، ثبتی بینش است.

موسسه ثبت شرکت بینش با رائه خدمات در یک دهه اخیر و درصد رضایت و سابقه درخشان همیشه در تلاش بوده تا خدمات ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی، اخذ کد اقتصادی و … را با بهترین قیمت و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد و تا امروز این مجموعه با بهره گیری از بیشتر از ۳۰ کارشناس توانسته بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه نماید.

برای مشاوره رایگان ثبت شرکت و دیگر خدمات ثبتی و بازرگانی با کارشناسان ثبت بینش در تماس باشید:

تلفن های تماس: ۴۶۰۴۲۴۸۳ – ۲۲۸۷۶۷۰۸ – ۲۲۸۴۰۲۳۱

سایت: .comشرکتهابینش

 

مشاوره رایگان ثبت شرکت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا