بیمهخودرو

نقش بیمه ها در جبران افت قیمت خودرو در تصادفات

یکی از اتفاقات ناخوشایند در تصادفات افت قیمت‌خودروی خسارت دیده می باشد. با توجه به افزایش قیمت‌خودرو در چند سال اخیر گرفتن خسارت افت قیمت‌خودرو یکی از درد سرهای بیشتر افراد زیان دیده می باشد. در این نوشته می خواهیم به بررسی راه های دریافت خسارت خودرو بپردازیم.

چه کسی مسئول افت قیمت می باشد؟

در واقع هر کسی که به عنوان مقصر حادثه شناخته می شود می توان به عنوان شخصی که مسئول افت قیمت‌خودرو می باشد معرفی کرد.

چه خودروهایی شامل افت قیمت می شوند؟

تقریبا همه خودروهایی که در تصادفات آسیب قابل توجهی دارند و از نظر فنی در تصادفات افت قیمت دارند می توانند ادعای افت قیمت نمایند. البته با توجه به اجرایی شدن قانون خودروهای نامتعارف پرداخت خسارت بر اساس خودروی متعارف پرداخت می شود. خودروهای لوکسی که ارزش ریالی آن ها بیشتر از نصف دیه یک فرد مسلمان باشد شامل قانون خودروهای نامتعارف می شود. پرداخت خسارت بر اساس لوازم و ارزش خودروهای متعارف پرداخت می شود. از این رو اقدام به دریافت افت قیمت برای بیشتر خسارت دیده های تصادفات لازم می باشد.

بیمه چه میزان از افت قیمت‌خودرو را پرداخت می کند؟

شرکت های بیمه افت قیمت را پوشش نمی دهند و فقط از طریق بیمه بدنه می توانید خسارات اتفاق افتاده را برای فرد دارنده خودرو جبران شود.

بیمه ثالث طرف مقابل هم پرداخت خسارت را تا سقف درج شده در بیمه نامه پرداخت می نماید.

چگونه خسارت ناشی از افت قیمت را محاسبه و دریافت کنیم؟

در بیشتر تصادفات رانندگی طرفین در دریافت خسارت بع توافق می رسند و خسارت کاهش قیمت‌خودرو را می‌بخشند و یا با مبلغ توافقی دریافت می‌کنند . اما در برخی مواقع ممکن است طرفین به توافق نرسند و یا زیان دیده درخواست افت قیمت با نظر کارشناسی را داشته باشد. در این صورت شورای حل اختلاف بررسی و تامین می‌گردد. اما اگر خسارت بیش از بیست میلیون تومان شود، در دادگاه رسیدگی خواهد شد. البته بهتر است که همیشه قبل از هر اقدامی از قانون جدید افت قیمت‌خودرو مطلع شوید.

البته نوع خسارت در میزان افت قیمت بسیار تاثیر گذار می باشد، اینکه خسارت از محل بدنه خودرو باشد یا سپر و یا قسمت های دیگر خودرو همه در محاسبه میزان خسارت تاثیر گذار می باشد.

چگونه بهترین بیمه بدنه را خریداری کنیم؟

اگر می خواهید بیمه بدنه خریداری نمایید باید چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید که بتوانید بهترین و ارزانترین بیمه نامه را انتخاب و خریداری نمایید.

در خرید بیمه بدنه می توانید از نظر کارشناسان بیمه تایم قبل از خرید برای انتخاب شرکت بیمه کمک بگیرید. انتخاب بهترین شرکت در پرداخت خسارت ، میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات بیمه ای شرکت بیمه، داشتن قیمت مناسب و پوشش های کامل  همه از مواردی هستند که باید در خرید بیمه نامه بدنه به صورت آنلاین استفاده نمایید.

منبع :  https://bimetime.com/

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا