بورسبورس اوراق

افت ۳ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین هفته ۱۴۰۰


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳۲۷۳هزار واحد کاهش، معادل ۰.۲۴درصد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۱۵میلیارد و ۶۷۹میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۱۸هزار و ۵۶۰میلیارد ریال در بیش از ۵۸۵هزار و ۶۹۳دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۳.۲۹ درصد کاهش، ۲۰.۱۹ رشد و ۳۱.۴۸ کاهش درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵۶۴۶میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸۰هزار و ۳۷۸میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۱۱.۸۷ درصد رشد و ۳.۵۸ درصد کاهش همراه شدند.

همچنین بخوانید

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات آخرین هفته معاملاتی ۱۴۰۰ با ۳ هزار و ۲۷۳واحد کاهش، معادل ۰.۲۴ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۴۵هزارو ۳۱واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۰۷واحد افزیش، معادل ۰.۰۳درصد رشد کرد و رقم ۳۴۲هزار و ۷۹۷واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۱۴۱واحد افت به رقم ۱۰۴۳هزار و ۴۹۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰هزار و ۴۷۷ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۵۲۸هزار و ۱۰۱واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۱۱درصد افت و شاخص بازار دوم با ۰.۴۱درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا