انرژی

گازرسانی به جزیره خارگ تسریع شود

در نشست نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت ملی گاز، درخصوص گازرسانی به جزیره خارگ و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت گاز در استان بوشهر بحث و بررسی شد.

عبدالکریم جمیری با اشاره به جزئیات این نشست گفت: یکی از مواردی که در بازدید میدانی چند ماه پیش بنده از جزیره خارگ بارها از سوی مردم مطرح شد عدم استقرار شبکه گازرسانی و استفاده مردم از سیلندر گاز بود که سختی و مشقت فراوانی را برای ساکنین جزیره خارگ به همراه داشته است.

همچنین بخوانید

وی اضافه کرد: در طول این چندماه پیگیری‌هایی را تسریع در بهره مندی اهالی جزیره خارگ از نعمت گاز انجام دادم و این هفته نیز برای بررسی اقدامات انجام شده و مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد سراغ مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران رفتیم.

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم تصریح کرد: گازرسانی از گازهای سرچاهی سکوی فروزان و انتقال آن به جزیره خارگ، اجرای خطوط گازرسانی از بندرگناوه، افزایش ظرفیت شیرین سازی گاز از سوی پتروشیمی خارگ و تسریع در عملیات اجرای تاسیسات ان جی ال از جمله مواردی بود که برای تسریع در گازرسانی به جزیره خارگ در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. 

آقای چگینی در این نشست وعده داد که در اسرع وقت با انجام کار کارشناسی بهترین اقدام برای تسریع در بهره مندی مردم جزیره خارگ از لوله کشی گاز صورت پذیرد.

از دیگر مواردی که در این نشست مطرح شد کمک شرکت ملی گاز به خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی در روستاهایی است که گازرسانی انجام شده، ولی مردم به دلیل نداشتن تمکن مالی نتوانسته‌اند گازکشی انجام دهند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز قول دادند در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه و همچنین تأمین نیاز مراکز درمانی، مساجد و مراکز فرهنگی نیز مشارکت کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا