بورس

نزدیک‌شدن به شفافیت‌بیشتر با شکل‌گیری بانک‌های اطلاعاتی نهاد‌های‌مالی

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است : انتشار لیست شرکت‌های دارای مجوز رسمی از نظر نوع و طبقه بندی فعالیت از سوی سازمان بورس و افشای اطلاعات اولیه این شرکت‌ها به صورت منسجم به سرمایه گذاران جهت بررسی دقیق تر و کسب اطمینان خاطر کمک می‌کند.

علی رستگار مقدم در گفتگو با خبرنگار بورس آرمان اقتصادی درخصوص تشکیل بانک اطلاعاتی نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادارگفت: این اقدام سازمان بی شک یک گام مثبت در راستای شفاف سازی بیشتر ارزیابی می‌گردد که می‌تواند در صورت تکمیل و گسترش دامنه اطلاعاتی، تبعات مطلوبی در فرآیند دسترسی آسان تر و شفافیت بیشتر در ساختار بازار سرمایه کشور در بلندمدت ایجاد نماید.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: انتشار لیست شرکت‌های دارای مجوز رسمی از نظر نوع و طبقه بندی فعالیت از سوی سازمان بورس و افشای اطلاعات اولیه این شرکت‌ها به صورت منسجم به سرمایه گذاران، سهامداران و مشتریان جهت بررسی دقیق تر و کسب اطمینان خاطر کمک می‌کند.

وی همچنین افزود: به جهت دو زبانه بودن اطلاعات درج شده در سایت کدال، این سامانه می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی جهت کسب اطلاعات و مشخصات این نهادها به صورت رسمی و آنلاین کاربرد مناسبی داشته باشد.

رستگار مقدم تصریح کرد: این سامانه به دلیل فرایند احراز هویت و ارتباط نظام‌مندی که بین سازمان بورس و نهادهای مالی از طریق امضاء الکترونیکی به وجود می‌آورد، ارتباط بین شرکت‌ها و سازمان بورس را بیش از پیش مستحکم کرده و مانع سوءاستفاده اشخاص فاقد مجوز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد فضای کاملا شیشه ای، توسعه و بهبود این سامانه می تواند در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در گام های بعد با اضافه کردن آیتم‌های کلیدی مالی و غیرمالی از جمله خلاصه وضعیت مالی، میزان اعتبارات و نیز آمار شکایات واصله و رضایت مشتریان و غیره این سامانه می‌تواند به بهبود ساز و کارهای رقابتی، حرکت به سمت اثربخشی عملکردی و همچنین همگام شدن با بازارهای جهانی بسیار کمک شایانی نماید.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا