امور زیربناییتعاون و اشتغال

کارکنان ستاره خلیج فارس به کار بازمی‌گردند

مشاورمدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت:هرگز این کارکنان را اخراج نکردیم.این کارکنان تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری با شرکت ستاره خلیج فارس قرارداد رسمی دارند و باید به پالایشگاه بازگردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  چندی پیش نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اعتراض به رویه انتقال خود از این شرکت به شرکت پیمانکار (بهره بردار)  در مقابل این پالایشگاه تجمع کردند. این تجمع به مقابل این پالایشگاه ختم نشد و این نفرات در راستای ادامه اعتراض خود در مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت تجمع کردند.

روز گذشته مطلع شدیم که اداره کار استان هرمزگان به بازگشت این کارکنان از تاریخ ۱۱ شهریورسال جاری به محل کار سابق خود یعنی پالایشگاه ستاره خلیج فارس رای داده است. عده ای رای را که بر اساس گزارش مامور اداره کار این استان در روز تجمع مقابل پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر شده،  مهر تاییدی بر مقوله اخراج این کارکنان می دانند در حالیکه مقوله اخراج در شرایطی رخ می دهد که قرارداد بین کارفرما و کارکنان فسخ شده، از حیض انتفاع خارج شده و در نتیجه کارکنان از حقوق قانونی خود محروم شوند؛ حال آنکه به گفته سید ضیاالدین فائق، مشاور مدیرعامل، چنین اتفاقی نیافتاده است. از سویی دیگر در متن رای اداره کار استان هرمزگان آمده است که از آنجایی که دلایل کارفرما برای قطع و تغییر همکاری با این کارکنان ارائه نداده است، پس این کارکنان به محل کار قبلی خود باز می گردند این در حالی است که مسوولین این پالایشگاه موکدا اشاره می کنند که این کارکنان اخراج نشده و باید طبق قانون پس از ابلاغ خود را به شرکت بهره بردار معرفی کنند و از زمان ابلاغ به آنها، امکان خروج و ورود بر اساس ابلاغیه آنها انجام می شود.

همچنین بخوانید

فائق در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه آیا شما این تعداد از کارکنان را اخراج کرده اید گفت: هرگز؛ این کارکنان تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری با پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرارداد رسمی دارند و پس از آن برای ادامه دوره آموزشی باید به شرکت بهره بردار مراجعه کنند. این انتقال در جهت تکمیل دوره آموزشی است و این افراد پس از تکمیل این دوره برای ادامه فعالیت به پالایشگاه ستاره خلیج فارس باز می گردند. چرا که پالایشگاه ستاره خلیج فارس در زمان بهره برداری به ۱۱۰۰ نیرو نیاز دارد.

اخراج نکردیم

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر مهر درباره اینکه ممانعت از ورود این افراد به پالایشگاه در تاریخ ۱۱ شهریور ۹۶ به منزله اخراج این کارکنان است، تصریح کرد: به هیچ عنوان چنین امری صادق نیست و درباره حکم اداره کار استان هرمزگان نیز باید گفت که این حکم موضوع تازه ای نیست و کارکنان طبق آنچه شرکت ستاره خلیج فارس هم گفته بود باید به محل کار خود بازگردند. طبیعی است که کارت حضور آن ها از سمت پالایشگاه لغو اعتبار شده بود چرا که موظف بودند از بعد از ابلاغ خود را به شرکت بهره بردار معرفی کرده و با کارت این شرکت در پالایشگاه تردد کنند.

به گفته مشاور مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، با تاکیدات مدیرعامل شرکت پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار شده است قرارداد این کارکنان که در پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۳ ماهه بود، در شرکت بهره بردار ۶ ماهه باشد و پرداخت حقوق شان نیز با تاخیری که  در همه پروژه های کلان عرف است، همراه نشود.

فائق همچنین درباره این پرسش که خواسته این تعداد از کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس این است که قراردادشان با پالایشگاه ستاره خلیج فارس منعقد شود و برای دوره آموزشی مامور به خدمت در شرکت بهره بردار شوند، توضیح داد: فعالیت در پالایشگاه امر حساسی است و چنین اقدامی به دلیل مسائل بیمه امکان پذیر نیست.

به گزارش آرمان اقتصادی بر اساس اخبار به دست آمده در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر از کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس با استناد به رای اداره کار استان هرمزگان خواهان ورود به پالایشگاه هستند که از ورودشان به پالایشگاه ممانعت می شود. 

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا