کسب و کار

مزایا و معایب چمن مصنوعی برای بالکن

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که برای زیبا سازی بالکن خود از چمن مصنوعی استفاده کنید؟  ایده جذاب است که می تواند حس و حال طبیعت را به بالکن شما بیاورد؛  بدون آنکه مجبور باشید هزینه‌های گزاف ایجاد و نگهداری چمن های مصنوعی را متحمل شده و  مجبور باشید آسیب‌هایی مانند وجود حشرات مزاحم و موارد این چنینی را تحمل کنید.

استفاده کردن از چمن مصنوعی برای بالکن در چند سال اخیر به یک ترند پرطرفدار تبدیل شده که مردم در کشورهای پیشرفته از آن استقبال زیادی کرده‌اند.  در کشور عزیزمان ایران نیز،  در خانه هایی که به صورت مدرن طراحی و دیزاین شده‌اند و برای خانواده هایی که دوست دار طبیعت و محیط زیست هستند اما امکان رشد دادن چمن طبیعی را به هر دلیلی ندارند؛ استفاده از  این روش می تواند ایده خوبی  برای جذاب سازی  فضا باشد. البته پیش از تصمیم گیری در مورد انتخاب کردن یا نکردن چمن مصنوعی بهتر است به بررسی مزایا و معایب استفاده از چمن مصنوعی بپردازیم. برای مشاهده چمن مصنوعی برای بالکن به https://gamantj.com/artificial-grass-balcony/ مراجعه کنید.

همچنین بخوانید

 

 مزایا و فواید استفاده کردن از چمن مصنوعی

پیش از هر چیز  مهم ترین ویژگی استفاده از چمن مصنوعی در بالکن استفاده کنیم که همان زیبایی و نشاط آور بودن آن است که می تواند حس و حالی مشابه طبیعت را به شما ارائه دهد. علاوه بر آن، چمن مصنوعی همیشه سبز است و گویی در منزل خود همیشه بهار را خواهید داشت که این یک زیبایی فوق العاده به تراس شما خواهد بخشید.

فواید چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی

 

شاید فکر کنید که برای ایجاد حس و حال طبیعی میتوان از چمن  طبیعی نیز استفاده کرد. اما حقیقت این است که استفاده از چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی فواید بسیاری دارد‌. اول آن که در شرایطی که امکان کاشت چمن طبیعی وجود ندارد می توان از چمن مصنوعی استفاده کرد  تا نقش جایگزینی بازی کند.

سریع تر و راحت تر اجرا می شود

دیگر آن که آماده‌ سازی یک غذای چمن مصنوعی خیلی سریع تر از آماده ‌سازی یک فضای چمن طبیعی انجام می شود. این به این خاطر است که  چمن مصنوعی نیاز به زیر ساخت های لازم برای کاشت گیاهان و سبزه های طبیعی ندارد و شما برای استفاده از آن نیاز به آماده سازی خاک و کود نیز ندارید.  علاوه بر آن دسته شما در انتخاب باز است و محدودیتی برای استفاده از آن در بالکن و تراس خود نخواهید داشت.

 کم هزینه تر است

باید این نکته را نیز اضافه کنیم که چمن مصنوعی همانطور که می دانید آبیاری ندارد بنابراین هزینه های شما کاهش خواهد یافت.  به طور کلی هزینه ایجاد و نگهداری از چمن های مصنوعی بسیار کمتر است علاوه بر آن امکان آسیب دیدن این نوع من خیلی کمتر از چمن طبیعی می باشد‌.

 

از نفوذ حشرات جلوگیری می کند

وقتی چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی استفاده می کنید نیازی به کارهایی مانند هرس‌کردن نیز ندارید. علاوه بر آن استفاده از چمن مصنوعی  شما را از آسیب حشرات موذی و مزاحمی که ممکن است در صورت استفاده از چمن طبیعی مزاحمتان شود مصون نگه میدارند.

ضد حساسیت و آنتی باکتریال است

برای افرادی که حساسیت دارند طبیعی ممکن است حساسیت آفرین باشد  فعال رژیم آنها را تشدید کند در صورتی که چمن مصنوعی ضد حساسیت بوده و آنتی باکتریال می‌باشد که از بیماری شما و تشکیل حساسیت تان جلوگیری خواهد کرد.

چگونه تراس را هماهنگ با چمن مصنوعی تزیین کنیم؟

همان طور که پیش تر اشاره شد استفاده از چمن مصنوعی برای سطح تراس و بالکن شما یک انتخاب جذاب و متفاوت است که می تواند رنگ و بوی طبیعت را به خانه شما ببخشد‌. اما باید دقت کنید که استفاده از چمن مصنوعی به تنهایی نمی تواند  دکوراسیون زیبا در بالکن شما ایجاد کند. برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا در بالکن خود که با چمن مصنوعی هماهنگی داشته باشد باید از المان های مشابه کمک بگیرید.

به عنوان مثال استفاده کردن از گل های آپارتمانی در گلدان یا گل های مصنوعی می تواند حس و حال زیبایی به بالکن شما ببخشد.  در صورت امکان می توانید از درختچه ‌ها نیز استفاده نمایید.  برای نیمکت یا صندلی هایی که در بالکن خود قرار می دهید از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا ترکیب زیبایی با چمن مصنوعی استفاده شده ایجاد کند.

 استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن چه معایبی دارد؟

تا اینجا به مزایا و فواید مختلف استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن اشاره کردیم و نحوه نصب آن در بالکن و تزیین بالکن با استفاده از آن را توضیح دادیم.  در این بخش به معایب استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن  اشاره خواهیم کرد.

هزینه های تعمیر بالاتری دارد

بزرگ ترین ایراد استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن دارد این است که در صورتی که چمن مصنوعی آسیب ببیند تعمیر و نگهداری آن سخت تر و هزینه بر تر خواهد بود.  به علاوه در مقایسه با چمن طبیعی که امکان کاهش دما در فصل های گرم را دارد؛ چمن مصنوعی باعث تجمع گرما و گرم تر شدن فضا خواهد شد.

 

عدم جذب آب و عدم تولید اکسیژن

چمن طبیعی خاصیت جذب آب دارد که چمن مصنوعی فاقد این ویژگی می باشد و در صورتی که در فضای سرباز قرار گرفته و در معرض بارش باران یا برف قرار بگیرد آب در آن جمع می شود و به بافت آن آسیب می زند.  به علاوه، به این نکته نیز باید اشاره کرد که چمن طبیعی قابلیت تولید اکسیژن را دارد که برایتان هوای تازه ایجاد می کند در حالی که چمن مصنوعی طبیعتا امکان این کار را ندارد.

مشکلات زیست محیطی و نیاز به تعویض زیرساخت

چمن مصنوعی از جنس پلیمر است و زیست تخریب پذیر نمی باشد. به همین دلیل بیش از ۲۵ سال طول می کشد تا در طبیعت تجزیه شود. پس از نظر زیست محیطی استفاده از آن توصیه نمی شود. علاوه بر آن هر چند سال یک بار باید زیر ساخت های مورد استفاده در آن را به طور کامل تعویض کنید تا آسیبی به بافت آن نرسد.

 طول عمر مفید چمن مصنوعی چند سال است؟

این سوالی است که شاید  ذهن خیلی از شما را به خود درگیر کرده باشد. در حقیقت عوامل متعدد و مختلفی وجود دارند که در طول عمر چمن مصنوعی تاثیر گذار هستند و نمی‌توان یک جواب قاطع و صددرصد به این سوال داد.  مواردی مانند میزان تردد، آب و هوای منطقه، میزان رسیدگی شما و کیفیت چمن مصنوعی مورد استفاده شما و دیگر موارد  مشابه در طول عمر چمن مصنوعی مورد استفاده شما تاثیرگذار هستند.

چگونه می توانیم ماندگاری چمن مصنوعی را افزایش دهیم؟

برای این که طول عمر چمن مصنوعی خود را افزایش دهید کارهایی هست که می‌توان انجام داد به عنوان مثال  سعی کنید از کشیدن اشیای سنگین مانند میز و صندلی روی سطح آن خودداری نمایید و با اشیا تیز  مانند تیغ یا چاقو به آن ضربه نزنید.

از قرار دادن اشیا خیلی سنگین روی آن خودداری کنید  چرا که باعث تغییر حالت به چمن مصنوعی شما می شود.  با توجه به این که چمن مصنوعی از پلیمر است؛  سعی کنید آن را با آتش یا دمای خیلی بالا تماس ندهید.  البته همان طور که می دانید؛ چمن های مصنوعی آتش را گسترش نمی دهند. اما  آتش گرفتن باعث می شود که حالت اولیه خود را از دست بدهند. با رعایت کردن دقیق این موارد می توانید عمر مفید چمن مصنوعی خود را افزیش دهید.

هزینه های استفاده از چمن مصنوعی

یکی از موارد مهمی که هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده کردن یا نکردن چمن مصنوعی به آن فکر می کنید؛ هزینه های استفاده از آن است. جالب است بدانید که هزینه های اولیه استفاده از چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی پایین تر است.

بله، بر خلاف تصور عموم مردم،  قیمت چمن مصنوعی ارزان تر از چمن طبیعی است. برای رشد دادن چمن طبیعی شما نیاز به زیر ساخت هایی از قبیل خاک مناسب، کودهای مختلف، آفت کش و … دارید که هزینه های شما را بالا می برد. در حالی که در صورتی که چمن مصنوعی را انتخاب کنید هیچ کدام از این هزینه ها را متحمل نخواهید شد.

البته نکته مهم این است که باید در نگهداری از چمن مصنوعی دقت کنید و نکاتی را که برای نگهداری بهتر آن ذکر کردیم تا حد امکان رعایت کنید. چرا که در صورت آسیب دیدن چمن مصنوعی، هزینه انجام تعمیرات و یا تعویض آن در مقایسه با چمن طبیعی (که در بدترین حالت باید آن را فقط هرس کنید) خیلی بیشتر خواهد بود. بنابراین کافی است چند نکته ایمنی ساده را در مورد چمن مصنوعی رعایت کنید تا یک انتخاب عالی و مقرون به صرفه برای شما باشد. برای مشاهده مطالب بیشتر به اینجا مراجعه کنید

سخن پایانی

امروز در مورد استفاده کردن از چمن مصنوعی برای تراس ها و بالکن ها صحبت کردیم که این روزها خیلی پرطرفدار و محبوب شده است. در ابتدا به مزایای چمن مصنوعی پرداختیم و سپس به نکات مهم در مورد نصب آن و نحوه دیزاین بالکن با چمن مصنوعی اشاره کردیم. در ادامه معایب چمن مصنوعی برای بالکن را بررسی کردیم و در مورد عمر مفید و نحوه افزایش ماندگاری آن را مورد بحث قرار دادیم. در پایان، در مورد هزینه های استفاده از چمن مصنوعی صحبت کردیم. امیدواریم این متن مورد توجه شما واقع شده باشد. برای مشاهده و خرید انواع چمن مصنوعی حتما سری به شرکت گامان تزیین جاوید به آدرس اینترنتی gamantj.com بزنید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا