امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ضبط ۷۸ تن فرآورده خام دامی در استان مرکزی

اراک – رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۷۸ تن فرآورده خام دامی در طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی در این استان ضبط شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیروس سلمان‌نژاد اظهار کرد: این فرآورده‌ها در جریان چهار هزار و ۱۰ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در مدت ۲۱ روز اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان مرکزی ضبط موقت شد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۸۴۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در این مدت از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی استان مرکزی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی یادآور شد: ۱۷۳ مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی این استان در این مدت شناسایی، ۵۴ مورد نمونه برداری و ۲۱ مورد نیز به مراجع قضائی معرفی شده‌است.

سلمان نژاد از کشتار ۱۷ هزار و ۸۸۰ رأس دام سبک در ۳ هفته نخست اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه‌های استان مرکزی خبرداد و گفت: ۴۹ تن گوشت در این مدت از کشتار این دام‌ها استحصال شده است.

وی افزود: ۲ هزار و ۴۹۸ رأس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار و ۶۲۴ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: هشت هزار و ۷۵۳ کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین در این مدت به دلیل لاغری، بیماری‌های انگلی و عفونی در کشتارگاه‌های این استان ضبط و معدوم شده‌است.

سلمان نژاد یاد آور شد: یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۱۴۳ قطعه طیور در این مدت در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و از کشتار این طیور سه هزار و ۴۴۶ تن گوشت مرغ در این واحدها استحصال شده‌است.

وی ادامه داد: ۲۸ هزار و ۷۸۰ کیلوگرم لاشه طیور در این مدت به دلیل ضایعات مرضی یا لاغری در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان نظارت بر مواد غذایی (فرآورده‌های خام دامی) از روز شنبه ۱۴ اسفند ماه در این استان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

سلمان نژاد افزود: ۵۵ گروه متشکل از ۸۴ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی اجرای این طرح را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۵۰ واحد شامل مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی در این طرح مورد نظارت قرار خواهند گرفت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از شهروندان خواست در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضا) و مهر دامپزشکی دقت کرده و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا