امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کشف و ضبط ۳۵۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد/ معدوم‌سازی ۲۰۰ کیلوگرم مرغ فاسد

رئیس اداره دامپزشکی تهران از کشف و ضبط بیش از ۳۵۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد و معدوم سازی ۲۰۰ کیلوگرم مرغ فاسد از واحد غیرمجاز در تهران خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از دامپزشکی شهر تهران، محمد رحمتی رئیس اداره دامپزشکی تهران اظهار کرد: طی اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از ۳۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد که در شرایط نامناسب بهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد در یک واحد غیر مجاز نگهداری می‌شد کشف و ضبط شد. همچنین در این طرح مقدار حدود ۲۰۰ کیلوگرم مرغ فاسد و فاقد شرایط مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

وی رعایت زنجیره سرد فرآورده‌های خام دامی را تا مرحله نهایی توزیع ضروری دانست و افزود: متأسفانه برخی از عاملان توزیع فرآورده‌های خام دامی منجمد شرایط نگهداری و عرضه این نوع از فرآورده‌های پروتئینی را رعایت نمی‌کنند که موجب افزایش خطر بیماری زایی این محصولات می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی تهران خاطر نشان کرد: شهروندان هنگام تهیه فرآورده‌های خام دامی منجمد می‌بایست علاوه بر توجه به تاریخ تولید و انقضای آنها و تهیه نیاز خود از مراکز تحت نظارت دامپزشکی بر نداشتن خون آبه منجمد شده و تغییرشکل محصول و همچنین انجماد کامل حین خرید دقت کافی داشته باشند.

وی گفت: همچنین ضروری است شهروندان توجه داشته باشند که مرغ در بسته بندی و در حضور ایشان قطعه بندی شود تا علاوه بر اطمینان از هویت محصول خریداری شده زمینه انجام تخلفاتی نظیر دیفراست مرغ منجمد و عرضه به عنوان مرغ تازه را فراهم نکنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا