بورسبورس اوراق

تداوم سبزپوشی بورس و فرابورس

در جریان نخستین روز معاملاتی هفته، شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۸۰۸ واحد افزایش، رقم ۳۷۲ هزار و ۷۱۱ واحد را به ثبت رساند؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۹ هزار و ۸۵۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۱ هزار واحد رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، برپایه معاملات نخستین روز کاری هفته (شنبه، ۱۴ فروردین ماه)، بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۲۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۴ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۲۸ هزار و ۲۱ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۴۱ هزار و ۱۱۹ واحدی را تجربه کردند.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۷۲ هزار و ۴۱۷ معامله به ارزش ۸ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۴۸ هزار و ۶۶۹ معامله به ارزش ۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۳ هزار و ۶۷۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۳ هزار و ۴۲۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۳۰ هزار و ۴۵۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴ هزار و ۴۵ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳ هزار و ۵۱۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۳۰۹ واحد، شرکت پتروشیمی جم با ۹۱۷ واحد و شرکت ایران خودرو با ۸۸۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، بانک اقتصاد نوین با ۲۷ واحد، شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس با ۲۳ واحد، شرکت تایدواتر خاورمیانه با ۱۶ واحد، شرکت داروسازی اکسیر با ۱۴ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو با ۱۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۱۴ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۱۵ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۶۳۳ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۶۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال دادوستد شد

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۹۲ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۳۵ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۸ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۷ واحد و مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت بیمه اتکایی ایرانیان با ۴ واحد، شرکت فراورده‌های غذایی و قند چهارمحال با ۲.۳۴ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۲ واحد و شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با ۱.۰۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا