اقتصاد کلان

سهام جهانی ریزش کرد

سهام آسیایی در روز پنجشنبه در راستای فروش جهانی عقب‌نشینی کردند، زیرا بازارها به دلیل عملکرد سیاست‌گذاران ایالات‌متحده در مورد نیاز به سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه‌تر به وحشت افتادند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از استاک نیوز، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه، ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۵۳ درصد و نیکی ژاپن ۱.۹ درصد کاهش یافت.

یک شبه هر سه شاخص اصلی ایالات‌متحده با بدترین ضربه به نزدک کامپوزیت سقوط کردند و ۲.۲۲ درصد از دست دادند. در تجارت آسیا، معاملات آتی اس‌اندپی ۵۰۰ به میزان ۰.۲۶ درصد و معاملات آتی نزدک ۰.۲۲ درصد کاهش یافت.

چیپ‌های آبی چین ۰.۴ درصد کاهش یافت، اگرچه معیار هنگ‌کنگ ثابت بود.

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری در روز پنجشنبه تغییر چندانی نداشت و به ۲.۵۹۰ درصد رسید، در حالی که بازده اسکناس ۲ ساله اندکی کاهش یافت و در ۲.۴۵۱۱ درصد قرار گرفت.

در بازارهای ارز، دلار در برابر سبدی از ارزها، نزدیک به بالاترین سطح دو سال اخیر قرار گرفت.

ارزش یورو نیز به پایین‌ترین حد در یک ماه گذشته رسیده است و تحلیلگران آن را «تهدید مضاعف» ناشی از تاثیر اقتصادی تحریم‌های جدید علیه روسیه و عدم اطمینان در مورد نتیجه انتخابات فرانسه می‌خوانند.

با این حال، قیمت نفت روز پنج‌شنبه پس از سقوط به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر در روز قبل، پس از اینکه کشورهای بزرگ مصرف‌کننده اعلام کردند برای مقابله با کاهش عرضه نفت ذخایر خود را آزاد می‌کنند، افزایش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۵ درصد افزایش به ۱۰۲.۵۵ دلار در هر بشکه رسید در حالی که نفت خام آمریکا با ۱.۳ درصد افزایش به ۹۷.۳۵ دلار در هر بشکه رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا