انرژی

گرد و غبار مشکلی در تامین برق ایجاد نمی‌کند؟

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: گرد و غبار هیچ مشکلی در تامین برق ایجاد نکرده است و از این بابت نگرانی نداریم.

همچنین بخوانید

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طراحی شبکه برق با توجه به این نوع آلودگی انجام می شود، اظهار کرد: با این حال این نوع طراحی برای همه کشور نیست و اگر گرد و خاک از یک میزان بیشتر شود، شبکه تاب آوری لازم را نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در استان‌هایی که در معرض گرد و غبار قرار گرفته و هوای شرجی و رطوبتی دارند و یا در شرایطی قرار گیرند که امکان داشته باشد عایق‌های شبکه به عنوان رسانا عمل کنند، در سال‌های اخیر توانسته‌ایم تعداد زیادی از مقره‌ها را تعویض کنیم، گفت: همچنین از پوشش‌های آب گریز استفاده شده تا شرایط عایق‌ها و مقره‌ها در شرایط ایده آل باقی بمانند و امیدواریم شرایط تغییر کند تا میزان خسارت به تجهیزات افزایش نیابد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه نیازی نیست مشترکان در این شرایط اقدامی برای وسایل برقی خود کنند، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها تا فردا میزان گرد و غبار کاهش می‌یابد اما در هر صورت به‌نظر نمی‌رسد که مشکلی برای تامین برق وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آلودگی هوای شهر تهران ناشی از توده‌ گرد و غبار بوده که منشاء آن نیز از خارج از کشور است. علت بروز این پدیده، گرمایش زمین و به تبع آن خشکسالی و بیابان زایی بوده که همگی این مسائل ناشی از پدیده تغییر اقلیم است. از این رو لزوم در نظرگیری برنامه ی جامع و کشوری به جهت مقابله با اثرات تغییرات اقلیمی ضروری است و در همین راستا با توجه به اینکه منشاء آن خارج از کشور است، موضوع دیپلماسی محیط زیست را می طلبد.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، توده اولیه ریزگرد ورودی به محدوده شهر تهران تقریباً تا ظهر جمعه از محدوده شهر عبور کرد و به نواحی شمال‌شرق و شرق کشور رسید، با این وجود، بررسی‌ها نشان می‌دهد توده دیگری از ریزگردها، در محدوده غرب کشور شکل گرفته‌اند و بر اساس مدل‌های پیش‌بینی، امکان ورود این توده به کشور و رسیدن آن به شهر تهران در ساعات انتهایی روز جمعه و ابتدایی روز شنبه وجود داشت که می‌تواند مجدداً افزایش غلظت ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون را در روز شنبه به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا