کسب و کار

مراحل پس از پذیرش تحصیلی کانادا ؛ اقدامات مهم قبل از ورود به کانادا ؛ آزمون دولینگو

مراحل پس از پذیرش تحصیلی کانادا

 

مراحل پس از پذیرش تحصیلی کانادا، اخذ نامه رسمی پذیرش

مراحل پس از پذیرش تحصیلی کانادا بدین صورت میباشد که کسانی که از دانشگاه و کالج‌های کانادا پذیرش دریافت می‌کنند، برای دریافت ویزای تحصیلی حتماً باید از یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های معتبر کانادا (DLI)، نامه پذیرش رسمی گرفته باشند.

همچنین بخوانید

نامه پذیرش، تأییدیه رسمی است که نشان می‌دهد شما جایی برای تحصیل در کانادا دارید. با دریافت نامه پذیرش، شما می‌توانید یک‌قدم به تحصیل در کانادا نزدیک‌تر بشوید. برای اخذ نامه رسمی پذیرش، اول باید درخواست پذیرش را به یکی از مؤسسات معتبر آموزشی کانادا ارسال کنید. به این کار اصطلاحاً اپلای (Apply) می‌گویند؛ و وقتی‌که درخواست، شما پذیرفته شد، به شما نامه پذیرش صادر می‌شود.

مواردی که باید در نامه پذیرش بدانیم را باهم مشاهده می‌کنیم:

  • نام کامل، تاریخ تولد و آدرس پستی دانشجو
  • شماره شناسایی دانشجو
  • نام دانشگاه یا کالج
  • نام یک شخص رسمی از کالج یا دانشگاهی که نامه پذیرش ارسال‌شده است.
  • اطلاعات تماس دانشگاه
  • شماره DLI
  • نوع دانشگاه یا کالجی که دانشجو نامه پذیرش دریافت کرده است. (خصوصی، دولتی، فنی و حرفه‌ای)
  • رشته، مقطع و سال تحصیلی که دانشجو در آن پذیرفته‌شده است.
  • طول دوره تحصیل
  • سال شروع  تحصیل
  • وضعیت تحصیل (تمام‌وقت یا پاره‌وقت)
  • تعیین کردن میزان شهریه سال اول تحصیل، بورس‌های تحصیلی و سایر کمک‌های مالی

 

  • نکته

– نامه پذیرش باید همراه با تاریخ انقضاء باشد.

-هنگامی‌که دانشجو از یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های کبک، نامه پذیرش دریافت کرده باشد، باید گواهینامه CAQ داشته باشد.

-دریافت نامه پذیرش تضمین‌کننده دریافت ویزای تحصیلی نیست. تأیید درخواست ویزای تحصیلی در حوزه اختیارات اداره مهاجرت کانادا است.

-کسانی که قصد دارند در دوره‌های تحصیلی کمتر از ۶ ماه شرکت کنند، احتیاجی به دریافت نامه پذیرش ندارند.

-اگر به‌عنوان یک شخص خارجی، ویزای خود را پیش از ورود به کانادا دریافت کنید، اعضای خانواده شما بدون احتیاج داشتن به دریافت نامه پذیرش می‌توانند برای ویزای تحصیلی دست بکار بشوند.

 

 

کارهای مهم پیش از ورود به کانادا

 

کارهای قبل از ورود به کانادا: یادگیری زبان

مهاجرت یک بازه زمانی طولانی‌مدت است. فرایندی است که با یک تصمیم مهم برای تغییر جغرافیا و محل سکونت آغاز می‌شود و با اسکان در موقعیت جدید، خاتمه می‌یابد. دراین‌بین خوان‌های متفاوتی است که هرکسی بسته به موقعیت فردی‌اش، باید آن‌ها را از سر بگذراند.

یکی از این خوان‌های تأثیرگذار، آشنایی با زبان رایج آن کشور است. در ابتدا ورود به هر کشوری، الزاماً با نگرانی و اضطراب پیش رو است. بلد نبودن زبان و فرهنگ آن کشور هم به این نگرانی‌ها بیشتر دامن می‌زند.

کانادا یک کشور دوزبانه (انگلیسی و فرانسوی) است. یادگیری یکی از این دو زبان نه‌تنها یکی از اقدامات مهم پیش از ورود به کانادا است، بلکه تا حدود بسیاری موجب پیشرفت شما در کانادا می‌شود.

مرتبط به استانی که قرار است در آن زندگی کنید می‌توانید روی یادگیری زبان انگلیسی و فرانسوی خود متمرکز بشوید. اگر قرار است در استان‌های کبک یا استان‌های شرقی کانادا زندگی کنید، پیشنهاد می‌کنیم روی آموزش زبان فرانسوی سرمایه‌گذاری کنید.

پس انتخاب مشخص و موشکافانه شما، تعیین خواهد کرد که کدام‌یک از دو زبان فرانسوی و انگلیسی به کارتان خواهد آمد.

یادگیری زبان رایج کانادا، شانس پذیرفته شدن شما در جامعه کانادایی و محیط کار را بالا می‌برد.

 

نکته

یادگیری یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی و داشتن مدرک با نمره بالا، نه‌تنها از کارهای اصلی مهاجرت به کانادا هستند بلکه بستر پیشرفت در موقعیت اجتماعی و کاری را فراهم می‌کند.

اقدامات قبل از ورود به کانادا: تعیین محل اسکان

اقدامات مهم قبل از ورود به کانادا یا یک کشوری که وقتی قرار است مهاجرت کنید، باید به فکر تهیه مسکن هم باشید. مواردی بسیاری در انتخاب محل اسکان دخیل هستند که از بین آن‌ها می‌توانیم به نزدیکی به ایستگاه مترو، وسایل نقلیه عمومی، محل کار، مدرسه کودکان، مساحت ملک، امکانات و تجهیزات و هزینه اجاره اشاره‌کنیم.

پیشنهاد ما این است که در سال‌های اولیه به مواردی مانند بزرگی یا لوکس بودن ملک خیلی اهمیت ندهید. با توجه به تغییرات ازجمله فرهنگ و محل زندگی که در محیط جدید با آن‌ها روبرو خواهید شد امکان دارد از همان اول اجازه این‌چنین انتخاباتی را نداشته باشید.

با پیدا کردن شغل، کار کردن و آشنا شدن تدریجی بافرهنگ کشور کانادا می‌توانید بعد از چند سال با توجه به میزان درآمد خود به خواسته‌هایتان برسید.

 

 

آزمون دولینگو

تفاوت آزمون دولینگو (DUOLINGO) با آزمون‌­های آیلتس IELTS)) و تافل TOEFL))

  • هدف از آزمون دولینگو استفاده از تکنولوژی برای در دسترس بودن آموزش برای همه اشخاص و اجرای آزمونی ساده، زود و مقرون‌به‌صرفه است.

 

  • هزینه آزمون دولینگو فقط ۴۹ دلار است، درصورتی‌کهآزمون‌های آیلتس و تافل هرکدام به ترتیب ۲۱۵ و ۲۲۵ دلار می‌­باشند.

 

  • برعکس دو آزمون دیگر که حدوداً هر ۱۰ روز یک‌بار اجرا می­‌شوند، آزمون دولینگو  در هر زمان از شبانه­‌روز و در ۳۶۵ روز سال قابل انجام است.

 

  • مدت‌زمان برگزاری آزمون کتبی آیلتس (به‌غیراز آزمون شفاهی) ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه و آزمون تافل ۴ ساعت است، اما همه‌ی مراحل آزمون دولینگو از اول تا پایان، کمتر از یک ساعت طول می­‌کشد.

 

  • فقط بعد از دو روز از زمان انجام آزمون دولینگو، نتیجه آن را دریافت خواهید کرد، اما نتایج آزمون­‌های تافل و آیلتس بین ۱۰ تا ۱۳ روز زمان احتیاج دارد تا به دست شما برسد.

 

  • خوبی مهم دیگر آزمون دولینگو  نسبت به آزمون‌های آیبتس و تافل این است که بدون پرداخت هیچ­­گونه هزینه­‌ای، می­‌توانید کارنامه را از صفحه نتیجه خود  به هر تعداد دانشگاه یا مدرسه در سراسر دنیا ارسال کنید، درصورتی‌که آزمو‌ن­‌های آیلتس و تافل این امکان را به شرکت‌کنندگان می‌­دهند که نتایج خود را به ترتیب به ۵ و ۴ دانشگاه ارسال کنند و در صورت درخواست بیشتر از این تعداد، باید هزینه ۲۰ دلاری برای هر گزارش نمره پرداخت کنند.

 

 

  • اگرچه در آزمون دولینگو مثل آزمون­‌های آیلتس و تافل، هر چهار مهارت، Listening، Reading، Writing و Speaking مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اما در این آزمون سؤالات گوناگون است (در ادامه انواع سؤالات آزمون دولینگو را بررسی می‌کنیم.) و از متن­‌های طولانی برای خواندن، نوشتن یا گوش دادن استفاده نمی‌­شود.

 

  • اما شاید مهم‌­ترین مزیت آزمون دولینگو نسبت آزمون­‌های بین‌­المللی زبان انگلیسی دیگر، این است که این آزمون مرکز و زمان معینی برای اجرای آزمون ندارد و بدون مراجعه حضوری، فقط از طریق اینترنت، به‌صورت آنلاین، در منزل خود و هر زمان که بخواهید می­‌توانید در این آزمون شرکت کنید. همین ویژگی آزمون دولینگو باعث شده در شرایط شیوع ویروس کرونا، گزینه بسیار خوبی برای زبان‌­آموزانی باشد که به مدرک زبان انگلیسی خود احتیاج دارند؛ اما توجه داشته باشید که حتماً پیش از تصمیم‌­گیری برای شرکت در آزمون دولینگو، از پذیرش مدرک این آزمون توسط موسسه یا دانشگاه مورد‌نظرتان، اطمینان پیدا کنید.

 

 

 

کلام پایانی

 

بسیار خب دوستان عزیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات و موانع بسیاری برای انجام فرآیندهای مهاجرت ازجمله تحصیلی و کاری موسسه تخصصی اسمارت اپلای نیازهای شما زبان‌آموزان را بدون پاسخ نگذاشته است و اقدام به اجرای دوره‌های آمادگی دولینگو نموده است.

قابل‌ذکر است که دوره‌های این آزمون در موسسه تخصصی اسمارت اپلای برای همه‌ی افراد به‌صورت آنلاین و حضوری اجرا می‌گردد. موسسه تمامی مراحل ثبت‌نام و آمادگی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد داد و شما می‌توانید با خیال آسوده به مهاجرت خود فکر کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره‌های آزمون دولینگو، می‌توانید با ما تماس بگیرید و مشاورین ما همه‌ی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

 

 

 

 

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا