ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پرداخت با رمزارز خارج از حاکمیت و ضدقانون پولی و بانکی کشور

معاون وزیر ارتباطات از قاعده‌مند شدن نگهداری و تبادل رمزارزها در کشور خبر داد و گفت که پرداخت با رمزارزها را به رسمیت نمی‌شناسیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا باقری اصل در ارتباط تلفنی با یک برنامه تلویزیونی درباره آخرین مصوبه کارگروه اقتصاد دیجیتال در برخورد با رمزارزها گفت: وقتی ما روی رمزارز ملی کار می‌کنیم و رمزریال ملی خودمان را داریم، طبیعتاً نمی‌توانیم اجازه بدهیم که با رمزارزهای غیرملی پرداخت صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: استفاده از رمزارز خارجی خارج از حاکمیت و ضدقانون پولی و بانکی کشور است، بنابراین به هیچ وجه هیچ قانونی نخواهیم داشت که پرداخت را با رمزارزهایی که مربوط به خودمان نمی‌شود به رسمیت بشناسیم.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم خدایی‌ نکرده مردم متضرر شوند، چون رمزارزها دارایی دیجیتال هستند و کسی که می‌خواهد تبادل انجام دهد، باید فعالیتش مبتنی بر یک سری قواعد باشد. مثل قواعدی که در بورس و سایر ارزها وجود دارد، رمزارزها نیز باید قاعده‌مند شوند و نظام بانکی در مورد آنها رعایت شود.

باقری اصل گفت: همکاری کاملی بین این وزارتخانه و وزارت اقتصاد وجود دارد که برای کار کمیته‌ای ذیل وزارت اقتصاد این پروژه را با هماهنگی معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری مدیریت می‌کند و [قانون رمزارزها] در نهایت در کارگروهی که وزارتخانه‌های ارتباطات، رفاه و تعاون، صمت و بانک مرکزی و معاونت علمی ریاست‌جمهوری حضور دارند، تصویب خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا