ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هزینه جهانی IT امسال افزایش پیدا می‌کند

تورم، اختلالات ژئوپلیتیکی و کمبود استعدادها، موانع جدی شمرده می‌شوند اما سرمایه‌گذاریهای IT در سال میلادی جاری را آهسته نخواهند کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، طبق جدیدترین پیش‌بینی شرکت گارتنر، هزینه IT جهانی با وجود تورم رو به رشد، اختلالات ژئوپلیتیکی و کمبود نیروهای ماهر، در سال ۲۰۲۲ جمعا به ۴.۴ تریلیون دلار می رسد.

این شرکت مشاوره و تحقیقات فناوری اطلاعات خاطرنشان کرده که حتی با وجود تمامی این عوامل، مدیران ارشد فناوری اطلاعات سرمایه گذاریهای IT خود را امسال سرعت می‌دهند زیرا انعطاف پذیری و چابکی بیشتر، پاسخ به اختلالات را برای آنها راحت‌تر می‌کند.

همزمان، تاثیر تورم روی سخت افزار IT مانند تلفنهای هوشمند و رایانه‌های سازمانی، در حال از بین رفتن است اما به تدریج به بخش نرم افزار و خدمات سرایت می کند.

در این بین، عدم وجود استعدادهای IT به خدمات رقابتی بیشتری منتهی شده است و به همین دلیل فراهم کنندگان خدمات فناوری، قیمت‌هایشان را افزایش می‌دهند و این امر به نوبه خود به افزایش رشد هزینه برای سخت افزار و نرم افزار IT در طول امسال و سال آینده کمک می‌کند.

سرمایه گذاری در گذار دیجیتالی

طبق گزارش گارتنر، ظهور نرم افزار کاربرد سازمانی، نرم افزار زیرساخت و خدمات مدیریت شده در کوتاه مدت و بلندمدت، نشان می دهد که گذار دیجیتالی یک روند ادامه‌دار است.

در برنامه بودجه IT امسال مدیران ارشد فناوری اطلاعات، ۲۱۸ میلیون دلار به سیستمهای دیتاسنتر، ۶۷۴  میلیون دلار به نرم افزار، ۸۲۴ میلیون دلار به دستگاه‌ها، ۱.۲ تریلوین دلار به خدمات IT و ۱.۴ میلیارد دلار به خدمات ارتباطی مانند سیستم‌های تلفن سازمانی و سرویسهای VoIP تعلق می‌گیرد.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، اگرچه حمله نظامی روسیه به اوکراین در سطح جهانی، پیامدهای منفی داشته است اما انتظار نمی‌رود تاثیر بزرگی روی هزینه IT جهانی داشته باشد زیرا تورم قیمت و دستمزد با کمبود استعدادها همراه شده است و انتظار می رود عدم قطعیت اجرا، تاثیر بزرگتری روی برنامه‌های بودجه IT امسال مدیران ارشد فناوری اطلاعات داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا