بانکبانک و بیمه

سودهی بانک‌های اسلامی کم می‌شود


موسسه اعتبار سنجی «اس اند پی» سودهی بانک های اسلامی را در ۲ سال آینده به دلیل رشد کند اقتصادی در کشورهای آنها، کم فروغ پیش بینی کرد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal) به نقل از نیوز اوتلتز، موسسه اعتبار سنجی «اس اند پی» در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، سودهی بانک های عربی کشورهای حوزه خلیج فارس که شامل عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر، بحرین و عمان می شود در سال جاری میلادی و آینده بدتر خواهد شد.

کارشناسان این موسسه اعتبار سنجی اعلام کردند: انتظار ما بر این است که کاهش سودهی بانک های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال جاری میلادی تداوم داشته باشد؛ این در حالی است که سودهی این بانک ها در سال گذشته میلادی ۵.۳ درصد روند نزولی به خود گرفت.
همچنین این موضوع باعث شده که بانک های این منطقه محتاطانه تر و گزینشی تر در فعالیت های وام دهی خود عمل کنند و رقابت سختی میان آنها بوجود آید.
موسسه «اس اند پی» اعلام کرد، سوددهی بانک های اسلامی به دلیل بالارفتن ترازنامه منفی آنها و روند ضعیف اقتصادی در این کشورها با کاهش بیشتری در ۲ سال آینده روبرو شود.
در این گزارش عنوان شده که بانک های اسلامی برای جبران کاهش درآمد خود مجبور به کم رنگ کردن حضورشان در بازارهای فیزیکی و کاهش شعب خود هستند؛ ضمن اینکه تحریم قطر از سوی کشورهای عربی منجر به آسیب رسیدن به اقتصاد تمامی کشورهای طرف درگیر می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا