اقتصاد کلان

لطفی: آمارهای کاذب در حوزه اشتغال مسئولان را به بیراهه برده است

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: آمارهای کاذب در حوزه اشتغال همه مسئولان نظام را به بیراهه برده و منجر به توسعه بیکاری و عدم توجه به اشتغالزایی در کشور شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسن لطفی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون جهش و رونق تولید در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بیان کرد: هزاران بار گزارش‌هایی از این قبیل در مجلس شورای اسلامی قرائت شده و نمایندگان نیز نظرات خود را ارائه کردند اما به جایی نرسیده است. امروز تولید کنندگان و کارآفرینان با مانع بزرگی به اسم بروکراسی پیچیده اداری مواجه هستند. برای مجوز یک بقالی باید از ۲۱ اداره استعلام بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه ماه‌ها طول می‌کشد تا مجوزی برای یک صنعت صادر شود، اظهار کرد: مانع بزرگ دیگر بر سر کارآفرینان و تولید کنندگان مراحل پیچیده بانکداری است، بنده در تاریخ ۹۹.۳.۱۸ برای امور کشاورزی برای اصل تسهیلات اقدام کرده‌ام اما تاکنون به نتیجه نرسیده‌ است. موانع پرپیچ و خم امور مالیاتی از دیگر دغدغه‌های کارآفرینان و سرمایه گذاران است. آمارهای کاذب در حوزه اشتغال همه مسئولان نظام را به بیراهه برده است و منجر به توسعه بیکاری و عدم توجه به اشتغال شده است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم استفاده از نظرات تولید کنندگان و کارآفرینان و انحصار در تولید و غارت معادن کشور توسط مافیا و در اختیار قراردادن بخش عمده اقتصاد به هلدینگ‌های بانک‌های خصوصی، شرکت‌های تابع تامین اجتماعی و صندوق‌ها از دیگر مشکلات موجود بر سر راه سرمایه گذاران است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا