صنعت، معدن، تجارت

شهرک‌های صنعتی امسال هم از خاموشی ها معاف می شوند

معاون سازمان صنایع کوچک گفت: به دنبال این هستیم که برای امسال نیز مصوبه ای مشابه پارسال بگیریم تا واحدهای صنعتی از اعمال خاموشی های برق، معاف شوند.

فتحعلی محمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد تأمین برق واحدهای صنعتی در زمان اوج مصرف برق، اظهار کرد: تابستان سال گذشته هیأت وزیران، شهرک‌های صنعتی را از شمول اعمال خاموشی برق معاف کرد که همین مساله باعث شد واحدها خاموشی‌های کمتری داشته باشند. البته به صورت صد درصدی هم تأمین برق نداشتیم اما خاموشی‌ها به مراتب کمتر شده بود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: با توجه به تجربه‌ای که داشتیم و همچنین شهرک‌های صنعتی نسبت به صنایع بزرگ، اشتغال‌زایی بالایی دارند و تعداد زیادی واحد صنعتی در این شهرک‌ها فعال هستند، به دنبال این هستیم که برای امسال نیز مصوبه‌ای مشابه پارسال بگیریم تا واحدهای صنعتی از اعمال خاموشی‌ها، معاف شوند.

وی در مورد خسارات وارده به واحدهای صنعتی در سال گذشته، گفت: نمی‌توان به صورت دقیق گفت چه میزان خسارت به دلیل قطعی برق به شهرک‌های صنعتی وارد شد اما قطعاً این خسارات کم نبود. البته قرار بود جبران خسارات صورت گیرد اما عملاً این اتفاق نتوانست عملیاتی شود. باید توجه داشت که قطعی برق گاه و بیگاه در سال گذشته منجر به افزایش ضایعات در بخش تولید شد یعنی هم تولید و هم نیروی کار با مشکل مواجه شدند. بنابراین امسال به دنبال این هستیم که این اتفاق در ابعاد کمتری بیفتد.

محمدزاده تصریح کرد: اکنون بیش از ۴۸ هزار و ۵۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور وجود دارد که نزدیک به یک میلیون نفر در آنها مشغول به کار هستند. در واقع شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ازای هر مگاوات برق زمینه اشتغال ۹۶ نفر را فراهم کرده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا