خودروصنعت، معدن، تجارت

گرانترین خودروهای جهان در حراج +تصاویر

از میان ۳۳ دستگاه خودروی گران فروخته شده در حراجی‌های جهان ۲۴ دستگاه نام و برند فراری را با خود به یدک می‌کشند که در نوع خود بی‌نظیر است.

 خودروها این روزها می ‌توانند نقشی در هویت ما بازی کنند. آنها می‌توانند سطح تمکن، نگرش و سلیقه ما را به نمایش بگذارند و شاید به همین دلیل است که رقابت برای ساخت خودروهای زیبا، قدرتمند، فناورانه و کاربردی در دنیای خودروساران به اوج خود رسیده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از عصرخودرو، ایوان اشپیگل یکی از مدیران ارشد حوزه حمل و نقل نیز در خصوص اتومبیل‌ها گفته است که این ساخته‌های فلزی باعث شادی وی شده و او را سرحال می‌کنند.

با این توصیفات در این فهرست گرانترین اتومبیل‌هایی را خواهید دید که تا کنون در حراجی‌های معتبر جهان به فروش رسیده‌اند.

۱- در میان خودروهای گران فروخته شده در حراجی‌های بزرگ جهان، جایگاه شماره یک به یک فراری ۲۵۰ GTO می‌رسد که در سال ۲۰۱۴ در حراجی بونهامس کالیفرنیا به قیمت کلان ۳۸ میلیون و ۱۱۵ هزار دلار فروخته شد. این خودرو در سال‌های ۱۹۶۲ – 63 ساخته شده است.

7ZqzZLx7ZBZW

۲- در جولای سال ۲۰۱۳ ، یک مرسدس بنز W196 مدل ۱۹۵۴ با قیمت ۲۹ میلیون و ۶۰۵ هزار دلار در حراجی بونهامس در گود وود بریتانیا به فروش رسید تا در جایگاه دوم این فهرست قرار گیرد.

Yclbw2yG5ZDz

۳- اما در دسامبر ۲۰۱۵ حراجی RM سوتیبی در نیویورک شاهد سومین حراج بزرگ خودرویی جهان بود. در این حراجی یک فراری ۲۹۰ MM که در سال ۱۹۵۶ ساخته شده، باقیمت ۲۸ میلیون و ۵۰ هزار دلار به فروش رسید.

EbPzGdiUYwCK

۴- یک فراری اسپایدر ۲۷۵ GTBساخته سال ۱۹۶۷، در حراجی آگوست ۲۰۱۳ RM کالیفرنیا به قیمت ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد تا لقب چهارمین خودروی گران فروخته شده در حراجی‌های جهان را از آن خود کند.

9PfCbIHYE5s3

۵- ظاهرا حراجی‌های برای فراری یک برگ برنده محسوب می‌شوند. در آگوست ۲۰۱۴ یک فراری اسپشیال ۲۷۵ GTB/C ساخته سال ۱۹۶۴ در حراجی مونتری RM کالیفرنیا به قیمت ۲۶ میلیون ۴۰۰ هزار دلار فروخته شد تا به جمع این فهرست راه یابد.

LrZNp3oass7i

۶- در آگوست ۲۰۱۴، باز هم یک فراری از نوع ۴۰۱ اسپورت ساخته سال ۱۹۵۵ ، با قیمت ۲۳ میلیون دلار در حراجی ریک‌تون در مونتری کالیفرنیا فروخته شد.

QPqjR0VMp7sh

۷- یک فراری اسپایدر ۲۵۰ GT SWB مدل ۱۹۶۱ در فوریه سال ۲۰۱۵ با قیمت ۱۸ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۵۰۰ دلار در حراجی آرتکوریال در پاریس به فروش رسید تا باز شاهد فراری گران دیگری در حراجی‌های جهان باشیم.

AGaZ3FEIHLuH

۸- در ژوئیه ۲۰۱۴، یک فراری ایتالیایی دیگر ساخته سال ۱۹۵۴، در حراجی بونهامس در گودوود بریتانیا به قیمت ۱۸ میلیون و ۲۹۸ هزار دلار فروخته شد.

yfJ7HPm9U6Wf

۹- یک فراری ۲۵۰ LM مدل ۱۹۶۴ در آگوست ۲۰۱۵ در حراجی مونتری کالیفرنیا با قیمت۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به فروش رسید.

uOLgWvsNVXPt

۱۰- در اگوست ۲۰۱۵، حراجی گودینگ در مونتری کالیفرنیا دهمین حراج بزرگ یک خودرو با قیمت ۱۶میلیون و ۸۳۰ هزار دلار را کلید . چکش این حراجی برای یک فراری مدل ۱۹۶۱ از نوع ۲۵۰ GT SWB برای آخرین بار به میز حراج کوبیده شد.

88VmabNcmzeN

در رده‌های بعدی این فهرست می‌توان اتومبیل‌های تاریخی و منحصربه‌فردی از مک‌لارن، جگوار ،پورشه، فورد و مرسدس را نیز یافت. اما آنچه مسلم است تسلط عظیم فراری در حراجی‌های بزرگ است. از میان ۳۳ دستگاه خودروی گران فروخته شده در حراجی‌های جهان ۲۴ دستگاه نام و برند فراری را با خود به یدک می‌کشند که در نوع خود بی‌نظیر است.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا