امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در اجرای طرح های آب و خاک

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در اجرای طرح های آب و خاک کشور تاکید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ فریبرز عباسی در نشستی به منظور بررسی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام و همچنین طرح جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور گفت: استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانش‌بنیان کشور و اجرای نظام بهره‌برداری و آموزش بهره‌برداران در طرح‌های آب و خاک سراسر کشور ضروری است.

وی با اشاره به این که در اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام از نظر فنی و مهندسی مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اجرای فاز دوم این طرح از اولویت‌های معاونت آب و خاک است و برای تامین اعتبار آن پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، مشارکت فعال استان‌های خوزستان و ایلام در اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و سایر استان‌ها در طرح جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور را خواستار شد.

وی در عین حال، بر توجه جدی به موضوع خاک در این طرح‌ها تاکید کرد.

۴۰ هزار هکتار فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری آماده اجرا است

مدیرعامل موسسه جهاد نصر و مجری طرح جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور نیز در این نشست با اشاره به وضعیت موجود طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام گفت: فاز دوم این طرح به مساحت ۲۵۵ هزار هکتار است که ۱۰۰ هزار هکتار آن در دست مطالعه و ۴۰ هزار هکتار آن آماده اجرا است و برای تامین منابع مالی آن باید پیگیری لازم به عمل آید.

محمدجواد صالحی‌نژاد اظهار داشت: براساس فهرست بهای سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاز دوم این طرح، مورد نیاز است.

بنابر این گزارش، در این نشست مشکلات اجرایی طرح ۲۲۷ هزار هکتاری آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، نحوه تامین منابع مالی برای تکمیل طرح و نیز پیگیری تامین آب از طریق وزارت نیرو مورد تاکید قرار گرفت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا