امور زیربناییراه و ساختمان

افتتاح آزادراه منجیل-رودبار و بخشی از آزادراه اصفهان-شیراز در سال جاری

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها با بیان اینکه امسال بهره‌برداری از قطعات یک تا شش آزادراه اصفهان-شیراز را در دستورکار داریم، تاکید کرد: آزادراه منجیل-رودبار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار امسال بهره‌برداری می‌شود.


همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمود ملازینل، مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افتتاح قطعه دو، سه و چهار آزادراه اراک – خرم‌آباد در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: قطعه یک این آزادراه در سال جاری با تامین اعتبار افتتاح می‌شود که این مسیر میان اراک تا بروجرد است.

وی ادامه داد: امسال برآنیم قرارداد مشارکت آزادراه لامرد_پارسیان را با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شرکت ایمیدرو ببندیم و تفاهم‌نامه این مشارکت در حال نهایی شدن است که به زودی کلنگ این ۵۰ کیلومتر از آزادراه لامرد – پارسیان بر زمین زده می‌شود.

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها با بیان اینکه قطعات یک تا شش آزادراه اصفهان – شیراز نیز دارای قرارداد مشارکت بودند و در حال نهایی شدن هستند، اظهار داشت: الحاقیه قرارداد مشارکت قطعات هفت و هشت این آزادراه نیز طی دو، سه روز آینده نهایی می‌شود و ماه آینده قرارداد مشارکت نهایی و عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

ملازینل با اشاره به آزادراه‌های قابل بهره‌برداری در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: بهره‌برداری از قطعات یک تا شش آزادراه اصفهان – شیراز را در دستورکار داریم که ۵۰ درصد وزارت دفاع و ۵۰ درصد وزارت راه و شهرسازی در سرمایه‌گذاری آن سهیم هستند و این آزادراه ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: آزادراه منجیل – رودبار نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار امسال قابل بهره‌برداری است و دو آزادراه مذکور قریب به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که در این خصوص قول‌هایی از سوی دولت و سرمایه‌گذاران داده شده است.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا