امور زیربناییراه و ساختمان

تبلیغات تورهای جام‌ جهانی قطر کلاهبرداری است/ آغاز فروش بلیت جام‌جهانی اطلاع‌رسانی می‌شود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت:‌ به محض راه‌اندازی تورهای جام جهانی، آغاز فروش آن از سوی نهاد متولی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.


همچنین بخوانید

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره توان پروازی شرکت‌های هواپیمایی کشورمان برای پشتیبانی جام‌جهانی قطر اظهار داشت:‌ مسابقات جام‌جهانی اواخر آبان آغاز می‌شود و آن ایام دوران پیک سفر در کشورمان کاهش پیدا می‌کند. با توجه به کم شدن پروازهای داخلی، شرکت‌های هواپیمایی ظرفیت افزایش پرواز ایران – قطر را خواهند داشت.  

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی کشورمان می‌توانند از فرصت جام جهانی استفاده کنند، ادامه داد: به طور قطع افزایش برقراری پروازها در این بازه زمانی نیاز به هماهنگی و برنامه‌ریزی با وزارت گردشگری دارد و قرار بر این شده که وزارت گردشگری هم وارد ظرفیت‌سازی شود تا بتوان با هماهنگی دستگاهی از فرصت جام جهانی در قطر برای جذب گردشگر به کشور استفاده کرد.               

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: منظور از ظرفیت سازی و استفاده از فرصت جام جهانی تنها درباره افزایش جابه جایی تماشاگران ایرانی در مسیر دوحه نیست بلکه باید برای جذب تماشاگران خارجی جام جهانی به کشورمان به ویژه مناطق و شهرهای پشتیبان برنامه‌ریزی کرد. یکی از پشتیبان‌های قطر در بازه جام‌جهانی در کشورمان جزیره کیش در نظر گرفته شده است که ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگران خارجی دراین مدت زمان دارد.

اسعدی سامانی با اشاره به مزایای کیش برای جذب گردشگران و تماشاگران جام‌جهانی گفت: موضوع مهم این است که کیش جزو مناطق آزاد کشورمان محسوب می‌شود و طبق قانون مناطق آزاد لغو روادید و گردشگران خارجی نیاز به اخذ ویزا ایران را ندارند و در عین حال اقامت در کیش بسیار ارزان‌تر از قطر یا سایر کشورهای منطقه و همسایه  تمام می‌شود.

وی افزود: البته برنامه‌ای مطرح شده مبنی بر راه‌اندازی تورهای گردشگری برای تماشاگران جام‌جهانی در سایر شهرهای توریستی کشورمان که در این صورت باید بستری برای ارایه ویزا و روداید برای گردشگران خارجی فراهم شود و وزارت گردشگری به این موضوع ورود کند چراکه مردم برخی از کشورها با مشکل اخذ ویزای ایران مواجه هستند.  

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: در حال حاضر امکان برقراری ۳۵ پرواز در هفته به قطر وجود دارد که با برنامه ریزی می‌توان تعداد این پرواز را افزایش داد که البته باید این برنامه‌ریزی‌ها هر چه سریع‌تر با همکاری شرکت‌های هواپیمایی به اجرا برسد.  

اسعدی سامانی درباره تعیین قیمت بلیت به قطر از شهرهای مختلف کشورمان گفت: نرخ بلیت براساس شرایط بازار مشخص می‌شود و بلیت مسیرهای خارجی هم مشمول قیمت‌های مصوب نمی‌شود و باید توجه داشت که این پروازها معمولا یک سر خالی انجام می‌شوند که برروی قیمت‌ها اثر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه فعلا هیچ یکی از شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ای برای برقراری پرواز به قطر در بازه زمانی جام جهانی ندارند، گفت: در حال حاضر تنها شرکت ایران ایر به قطر پرواز برنامه‌ای دارد که این شرکت هم فعلا برنامه‌ای برای نحوه برقراری پروازهای دوحه را اعلام نکرده بنابراین هر تبلیغی از تورهای جام‌جهانی کلاهبرداری است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: به محض راه‌اندزای تورهای جام جهانی، آغاز فروش آن از سوی نهاد متولی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود. 


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا