ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

روند توسعه مشاغل آینده مبتنی بر مهارت‌ها و رشته‌های فناوری اطلاعات است

سخنران سی و هفتمین نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده جهاد دانشگاهی گفت: روند توسعه مشاغل آینده مبتنی بر مهارت‌ها و رشته‌های فناوری اطلاعات است و دیگری هیچ کسب‌وکاری و شغلی نمی‌تواند بدون توجه به فناوری اطلاعات توسعه پیدا کند، به‌عبارت‌دیگر موج دیجیتال موجب شده شغلی بدون نیاز به سیستم‌های آنلاین امکان تداوم ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سی و هفتمین نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده جهاد دانشگاهی با عنوان آینده مشاغل IT و IT در مشاغل آینده  و با سخنرانی مهندس فرشاد اسماعیلیان مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و نایب‌رئیس کمیسیون نظام صنفی توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

مهندس فرشاد اسماعیلیان مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و نایب‌رئیس کمیسیون نظام صنفی در سی و هفتمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده به بررسی آینده مشاغل و مشاغل آینده پرداخت و گفت: درگذشته جنس مشاغل کارکنان فیزیکی و ابزاری بود به‌گونه‌ای که ابزارکار و وسایل در محل کار بود و در شرکت باقی می‌ماند اما به‌مرور خود انسان به ابزار کار بدل گشت و مشاغل سنتی منقرض شد و مشاغل جدید مبتنی بر مهارت و فناوری نو جایگزین شد.

وی با تأکید بر اهمیت مهارت‌های رو به رشد آینده فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: تحلیل کلان داده با ابزاری مثل spork ، ابزارهای بر پایه رایانش ابری، ابزارهای کار باکلان داده ، ابزارهای CRM  و Cloud از مهارت‌های رو به رشد آینده فناوری اطلاعات است.

مهندس اسماعیلیان با تأکید بر اینکه بسترها و زیرساخت‌های خوبی برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور فراهم‌شده است تصریح کرد: نظام آموزشی اعم از رسمی و غیررسمی در تدوین دوره‌های آموزشی و ایجاد رشته‌های دانشگاهی مبتنی بر فناوری اطلاعات و مشاغل جدید در این حوزه، کم‌کار و کم‌توجه بوده‌اند بنابراین با متقاضیان و علاقه‌مندان مشاغل و رشته‌های فناوری  اطلاعات می‌توانند از فضای مجازی برای توسعه مهارت‌ها، آموزش‌ها و یافتن مشاغل آی تی محور استفاده کنند؛ امروز فیلم‌های آموزشی مجود در اینترنت می‌تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از آموزش‌ها باشد.

وی به مشاغل رو به رشد آینده اشاره کرد و گفت: مشاغلی مثل network administrator ، big data engineer، network architects ، son engineer ، vr engineer  ، developer و … می‌تواند از مشاغل جذاب فناوری اطلاعات برای متقاضیان کار در این حوزه باشد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سخنران نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده جهاد دانشگاهی از توسعه‌دهندگان حرفه‌ای نرم‌افزار، مدیریت پروژه، امنیت سایبری، متخصص شبکه، آزمایش و تضمین کیفیت و … به‌عنوان مهارت‌های مهم در صنعت IT یاد کرد.

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا