ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

وجود ۴۸ میلیون مکان کدپستی‌دار در ایران

معاون فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست گفت: یکی از چالش‌های پیش‌روی طرح مکان‌محور بودن اماکن وجود معابر بی‌نام و مکان‌هایی است که فاقد پلاک آبی ساختمانی هستند.

‌به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نجفی در کارکاه آموزشی G-NAF که در محل سالن آمفی تئاتر بانک صادرات برگزار شد، اظهار کرد: شفاف‌سازی در اقتصاد محقق نمی‌شود مگر اینکه بین هویت افراد، مکان‌ها و هویت آنچه که اقتصاد را شکل می‌دهد رابطه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه آنچه که در پروژه G-NAF(نشانی‌های مکان‌محور) دنبال می‌کنیم استانداردسازی و یا ارائه یک نشانی منحصر به فرد است که در حال حاضر در کشور ۴۸ میلیون مکان کدپستی‌دار داریم، افزود: بهنگام‌سازی در شهرها هر ۳ ماه انجام می‌شود اما در روستاها زمان طولانی است.

معاون شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ میلیون سیم‌کارت در کشور توزیع شده که یا مالک ندارند و یا آدرس مکان آنها جعلی است، گفت: با این تفاسیر داشتن یک نشانی استاندارد برای جلوگیری از اینگونه کارها ضروری است.

نجفی بیان کرد: این آدرس‌ها علاوه بر اینکه نیاز به استانداردسازی دارند باید مکان‌محور نیز باشند.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۶ دستگاه اجرایی نشانی‌های ما را در پایگاه‌های خود ذخیره می‌کنند، یادآور شد: یکی از چالش‌ها برای مکان‌محور بودن اماکن وجود معابر بی‌نام و مکان‌هایی است که فاقد پلاک آبی ساختمانی هستند.

این معاون شرکت ملی پست ایران یکی از مشکلات را نداشتن نقشه‌های پارسل شده برشمرد و افزود: بناست در پروژه مذکور هر موقیعت مکانی در کشور دارای یک نشان استاندارد و مکان‌محور باشد.

نجفی بر توسعه دولت و تجارت الکترونیک تأکید کرد و گفت: باید به توسعه اقتصادی و توسعه تجارت الکترونیک که در کشور هدف‌گذاری شده برسیم.

وی یادآور شد: برای این پروژه ۵ گام شامل تدوین ضوابط و مقررات، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، جمع‌آوری نشانه‌ها، پاکسازی و ارائه نشانی‌های استاندارد در قالب الگوی مصوب و ایجاد پایگاه ملی اطلاعات مکان‌محور با انطباق موقعیت مکانی به هر مکان در نقشه‌های بومی پارسل شده، راه‌اندازی پرتال جامع پایگاه و ارائه سرویس‌های وب از طریق مرکز مبادلات اطلاعاتی اینترنتی ایران، نگهداری، به‌روزآوری، تولید و تضمین کیفیت داده‌هاست.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا