بورسبورس اوراق

رشد ۴ درصدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۵۸ هزار واحد افزایش، معادل ۴ درصد رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۵۲میلیارد و ۱۱۴میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۲۹هزار و ۴۱۷میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۹۲۲هزار و ۸۴۵دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۲.۶۶ درصد کاهش، ۱۸.۹۴ درصد افزایش و ۹.۷۴ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵۱۷۲میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸۵هزار و ۶۹۶میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳۶.۵۱ و ۴۲.۰۵ درصد افزایش همراه شدند.

همچنین بخوانید

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۵۸هزار و ۱۵۸واحد افزایش، معادل ۴ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۵۱۲هزارو ۲۸۷واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۸هزار و ۴۷۳واحد افزیش، معادل ۴.۸۲درصد رشد کرد و رقم ۴۰۱هزار و ۴۳۷واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۱هزار و ۴۲واحد افت به رقم ۱۱۳۰هزار و ۴۷۷واحد و شاخص بازار دوم با ۷هزار و ۱۵۷واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۷۲۵هزار و ۹۱۷واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۹۷درصد افت و شاخص بازار دوم با ۰.۲۶درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا