بین الملل

افزایش نرخ بهره موسسات مالی تورم در اروپا را کاهش نمی دهد

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت قیمت انرژی در اروپا افزایش پیدا کرده و این موجب افزایش تورم در اروپا شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت قیمت انرژی در اروپا افزایش پیدا کرده و این موجب افزایش تورم در اروپا شده است.

لاگارد گفت: مسئله موجب افزایش نرخ بهره در مؤسسات مالی اروپا شده است.

لاگارد در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی سی بی اس گفت: تورم در اروپا در حال حاضر بسیار بالا است و ۵۰ درصد آن به قیمت منابع انرژی مرتبط است و جنگ روسیه در اوکراین این قیمت‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

وی گفت: «اگر امروز نرخ بهره را افزایش دهم، قیمت منابع انرژی کاهش نخواهد یافت.

بانک‌های مرکزی از سراسر جهان با هدف افزایش هزینه اعتبار برای کاهش مصرف و در نتیجه کاهش فشار بر قیمت‌ها، شروع به افزایش نرخ بهره در مواجهه با تورم کرده اند که این می‌تواند جبران بخشی از هزینه‌ها باشد.

لاگارد بار دیگر از موضع اتخاذ شده توسط بانک مرکزی اروپا که هدف آن کاهش تدریجی سیاست تطبیق با هدف حمایت از اقتصادهای منطقه یورو در طول بحران است، دفاع کرد.

لاگارد که در جلسات مالی در واشنگتن شرکت می‌کند، افزود: «ما خرید دارایی‌ها را در سه ماهه سوم سال تحریم خواهیم کرد، به احتمال زیاد در اوایل سه ماهه سوم این کار را انجام خواهیم داد. نرخ‌ها و نحوه افزایش آنها.»
وی تاکید کرد که سیاست‌های جداگانه اتخاذ شده توسط ایالات متحده و اروپا در مواجهه با همه‌گیری کووید -۱۹ منجر به ماهیت متفاوت تورم در دو سوی اقیانوس اطلس شد.

تورم در مارس ۲۰۲۲ در منطقه یورو به ۷.۵ درصد و در ایالات متحده به ۸.۵ درصد رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا