خودروصنعت، معدن، تجارت

خودروساز چینی احتمالاً سهام رنو در روسیه را خریداری می‌کند


یک منبع نزدیک به شرکت آوتوواز Avtovaz روسیه که بخشی از سهام آن متعلق به شرکت فرانسوی رنو می‌باشد در گفتگو با تاس اعلام کرد که یک گروه خودروسازی چینی ممکن است سهام این شرکت را در ماه می یا ژوئن خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تاس، یک منبع نزدیک به شرکت آوتوواز Avtovaz روسیه که بخشی از سهام آن متعلق به شرکت فرانسوی رنو می‌باشد در گفتگو با تاس اعلام کرد که یک گروه خودروسازی چینی ممکن است سهام این شرکت را در ماه می یا ژوئن خریداری کند.

این منبع همچنین گفت: معامله فروش سهام رنو ممکن است تا پایان ماه می یا تا اواسط ژوئن منعقد شود و یکی از گروه های خودروسازی چینی به عنوان خریدار در نظر گرفته شده است.

رنو ۶۸ درصد از سهام لادا اتو هولدینگ را که سرمایه گذاری مشترک با روستک Rostec محسوب می‌شود، در اختیار دارد. کل سهام آوتوواز به نام این شرکت مشترک است.

هفته گذشته، شرکت‌های روستک و آوتوواز در مورد این موضوع مذاکرات فشرده‌ای را برگزار کردند. سرویس مطبوعاتی دفتر رنو در روسیه نیز توصیه کرد که تاس با دفتر مرکزی این شرکت در فرانسه تماس بگیرد.

سرویس مطبوعاتی رنو اواخر ماه مارس گزارش داد که بهره برداری از تاسیسات مسکو به حالت تعلیق در خواهد آمد، در حالی که این شرکت گزینه های احتمالی برای مشارکت در کار آوتوواز Avtovaz را بررسی خواهد کرد.

شبکه خبری بلومبرگ نیز گزارش داد که این سازنده خودرو در حال بررسی گزینه انتقال مالکیت سهام Avtovaz به یک سرمایه گذار روسی است.

این شبکه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که رنو نمی تواند سهام خود را به روستک یکی از مالکان Avtovaz واگذار کند چرا که این شرکت دولتی تحت تحریم است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا