امور زیربناییراه و ساختمان

صنعتی‌سازی و ارتقای کیفیت در نهضت ملی مسکن به کار گرفته می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه به روز کردن تکنولوژی‌های ساخت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، تاکید کرد: صنعتی‌سازی و ارتقای کیفیت در طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته می‌شود.


همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا قاری‌قرآن در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به منظور بهره‌مندی از فناوری‌های نوین ساختمانی گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی باید بتواند به بهترین شکل و با دقت و سرعت، فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان را برای بهره‌مندی در فعالیت‌های مختلف مسکن جمع‌بندی کرده و به مجریان اجرای طرح‌های کلان از جمله طرح نهضت ملی مسکن ارائه بدهد.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در حوزه دانش، مراکز علمی و تحقیقاتی کارهای مناسبی انجام داده‌اند اما مشکلی که وجود دارد ارتباط ناکافی مراکز دانشگاهی با صنعت است که این همکاری مستمر ایجاد نشده است. نگاه ما این است که بتوانیم به عنوان عامل چهارم عمل کرده و در کنار مجموعه‌های علمی توانمند قرار بگیریم.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی باید نقش نظارت عالیه خود را روی فعالیت‌ها و تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد.

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن فرصتی برای ارائه خدمات نوین ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز و کاهش هزینه‌های تمام شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون در حوزه بتن، انرژی و سایر مباحث کارها در حال انجام است اما در حوزه ساخت و اجرا متأسفانه کار به روش‌های سنتی در حال انجام است و صنعتی سازی در ساخت به مفهوم مناسب آن اجرایی نشده است.

وی افزود: صنعتی‌سازی که از جمله موضوعات مهم است در کشور وجود ندارد و هم‌اکنون بالای ۹۰ درصد ساخت‌وساز به شکل سنتی در حال اجراست که به کیفی‌سازی لطمه زده است. بنابراین با تغییر ساختاری که در برنامه مرکز است، باید پتانسیل مرکز تحقیقات بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا