امور زیربناییراه و ساختمان

رزرو ماهانه هتل در عربستان به ۳۰۰ میلیون دلار رسید

بانک مرکزی عربستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که شهروندان سعودی در بازه زمانی ۲۷ مارس تا ۲۳ آوریل، ۱.۹۰۶ میلیون هتل رزرو کرده‌اند که ارزش آن بیش از ۳۰۰ میلیون دلار است.


به گزارش آرمان اقتصادی از خلیج آنلاین، بانک مرکزی عربستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که شهروندان سعودی در بازه زمانی ۲۷ مارس تا ۲۳ آوریل، ۱.۹۰۶ میلیون هتل رزرو کرده‌اند که ارزش آن ۱۱۴۷.۴۰۹ میلیارد ریال (بیش از ۳۰۰ میلیون دلار) است.

این بانک توضیح داد که این رزروها شامل بخش هتل‌های ۵ ستاره و حتی هتل‌آپارتمان‌های طبقه‌بندی شده در رده «محل اقامت توریستی» می‌شود.

رزروها به این شرح توزیع شده است: از ۲۷ مارس تا ۲ آوریل، ۵۵۸,۰۰۰ تراکنش به ارزش ۲۴۸,۴۹۰ میلیون ریال (۶۶.۲۵ میلیون دلار) رزرو شده است، در حالی که رزرو برای دوره ۳ تا ۹ آوریل، ۳۹۳ هزار تراکنش به ارزش ۲۵۳.۴۲ میلیون ریال (۶۷.۵۶ میلیون دلار) بوده است

در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ آوریل، رزروها به ۴۷۱,۰۰۰ تراکنش به ارزش ۳۰۲.۳۶۸ میلیون ریال (۸۰.۶۱ میلیون دلار) و از ۱۷ تا ۲۳ آوریل، ۴۸۴،۰۰۰ تراکنش به ارزش ۳۴۳.۱۲۹ میلیون ریال (۹۱.۴۸ میلیون دلار) رسیده است.

گزارش مالی بانک مرکزی عربستان نشان می‌دهد که هزینه‌های سعودی‌ها و ساکنان این کشور برای رزرو هتل تقریباً ۴۰ میلیون ریال در روز (۱۰.۶۶ میلیون دلار) است که به طور متوسط ​​​​۶۳۰۰۰ رزرو در روز است.

گردشگری داخلی در برنامه ۲۰۳۰ سعودی، برای تنوع بخشیدن به اقتصاد غیر نفتی، جایگاه پیشرفته‌ای را به خود اختصاص می‌دهد.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا