انرژی

تامین آب شرب ساوجی‌ها در سال جاری و عدم جیره‌بندی به شرط صرفه‌جویی

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی گفت: شهروندان ساوجی نگران تامین آب شرب در سال جاری نباشند و مشکلی در جیره بندی و قطعی بوجود نخواهد آمد، به شرط آنکه در مصرف آب شرب صرفه جویی داشته باشند.

همچنین بخوانید

عزت‌اله آمری چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید استاندار مرکزی از سد الغدیر ساوه و افتتاح پل هفت دهنه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر سد الغدیر ساوه حدود ۱۱۰ میلیون متر مکعب ذخیره آبی دارد که این میزان نسبت به سال گذشته با توجه به حجم ۲۷۷ میلیون متر مکعبی این سد ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش‌های صورت گرفته در استان مرکزی در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، اظهار کرد: کاهش حجم آب ذخیره شده در دریاچه سد الغدیر ساوه به دلیل کاهش بارش‌ها و میزان دبی ورودی به سد است.

وی با بیان اینکه بخشی از آب ذخیره شده در سد الغدیر در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: به منظور تامین بخشی از نیاز کشاورزی نقاط پائین دستی سد الغدیر به منابع آبی، دریچه های سد از امروز به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب در طول حدودا ۱۶۰ روز به تدریج بازگشایی خواهد شد و آب در شبکه زهکشی و آبیاری ساوه توزیع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بطور متوسط ۱۹۲ میلیمتر باران در استان باریده است، گفت: این میزان بارش نسبت به سال گذشته حدود هفت درصد رشد و نسبت به دراز مدت ۱۸ درصد کاهش دارد و تا متوسط نرمال استان حدود ۸۰ میلیمتر عقب ماندگی داریم و امید است تا پایان فصل بهار بخشی از این عقب ماندگی جبران شود.

وی افزود: بارش‌های صورت گرفته در بهار امسال منجر به جاری شدن روان آب و سیلاب در رودخانه‌ها نشده است و همین عامل موجب شده است که آورد مخازن سدهای استان در سالجاری مطلوب نیست.

آمری با اشاره به اینکه بخشی از آب ذخیره شده در سدالغدیر ساوه به مصرف شرب می‌رسد، افزود: شهروندان ساوجی نگران تامین آب شرب در سالجاری نباشند و مشکلی در جیره بندی و قطعی بوجود نخواهد آمد به شرط آنکه در مصرف آب شرب صرفه جویی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا