اقتصاد کلان

بانکی که در ۳ ماه یک میلیارد یورو سود کرد

دویچه بانک (بانک آلمانی) هفتمین سود متوالی خود را در دوره‌های سه‌ماهه اعلام کرد و نسبت به افزایش فشار هزینه‌ها هشدار داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، دویچه بانک می‌گوید: سود خالص در سه ماهه اول سال به ۱.۰۶ میلیارد یورو رسیده است البته تحلیلگران رقمی معادل ۱.۰۱ میلیارد یورو را برای دوره سه ماهه پیش‌بینی کرده بودند.

مدیر مالی دویچه بانک اظهار کرد: «در حال حاضر دیواری از نگرانی روبروی ما است». کریستین سون، مدیرعامل بانک دویچه می‌گوید: «دویچه بانک نسبت به سال‌های متمادی پایدارتر و انعطاف‌پذیرتر شده است».

وی افزود: بر اساس داده‌های شرکت تحقیقاتی رفینیتیو (Refinitiv)، تحلیلگران رقمی را برای دوره سه ماهه معادل ۱.۰۱ میلیارد یورو پیش بینی کرده بودند.

سون در نامه‌ای به کارکنان بانک نوشت: ارقام ما برای سه ماهه اول این مورد را به وضوح نشان می‌دهد. این بانک آلمانی در گزارش درآمد خود خاطرنشان کرد که چشم‌انداز سال جاری چالش برانگیز است.

دویچه گفت: «محیط فعلی به‌طور فزاینده‌ای چالش برانگیز است و فشار هزینه‌ها تشدید شده است.» این بانک قصد دارد به اجرای استراتژی خود به شیوه‌ای منضبط با تمرکز بر بهبود سودآوری پایدار ادامه دهد.

مدیر مالی دویچه بانک بیان کرد: درآمدها نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش یافته و به ۷.۳۳ میلیارد یورو رسیده است. ذخیره خسارت اعتباری ۲۹۲ میلیون یورو و نسبت سرمایه CET ۱، معیاری برای پرداخت بدهی بانک نیز ۱۲.۸درصد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا