بورسبورس اوراق

ماسک ۴ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت


ایلان ماسک از زمان امضای قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار برای خرید پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر، حدود ۴ میلیارد دلار از سهام شرکت خودروسازی تسلا را فروخته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک از زمان امضای قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار برای خرید پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر، حدود ۴ میلیارد دلار از سهام شرکت خودروسازی تسلا را فروخته است.

بر اساس پرونده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، مدیر عامل تسلا ۴.۴ میلیون سهم را در ۲۶ آوریل و ۲۷ آوریل به فروش رساند. او اکنون کمی بیش از ۱۶۸ میلیون سهام تسلا را در اختیار دارد.

همچنین بخوانید

ماسک اواخر روز پنجشنبه در توییتی نوشت: از امروز دیگر فروش TSLA (نماد سهام تسلا) رخ نخواهد داد.

ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، در ۲۵ آوریل به توافقی دست یافت تا با استفاده از یک طرح مالی که برخی از سرمایه گذاران تسلا را نگران کرده است، توییتر را خریداری کند.

به منظور تصاحب توییتر، ماسک تعهد کرده است تا ۲۱ میلیارد دلار از دارایی شخصی خود و بقیه را از طریق بدهی تامین کند.

قیمت سهام تسلا در بحبوحه نگرانی سرمایه گذاران مبنی بر اینکه ماسک سهام این شرکت را برای کمک به تامین مالی خرید نقدی توییتر تخلیه خواهد کرد، سقوط کرد.

این سهام در روز سه‌شنبه پس از اعلام خرید بیش از ۱۲ درصد کاهش یافت که بزرگترین افت یک روزه از سپتامبر ۲۰۲۰ تاکنون محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، هر سهم تسلا در روز جمعه در پیش از بازار ۹۰۳.۱۳ دلار معامله شد. داده‌های سازمان‌های نظارتی در آذر ماه سال گذشته نشان داد که ایلان ماسک بخش عمده دیگری از سهام این شرکت را به ارزش ۱.۰۱ میلیارد دلار برای پرداخت مالیات خود فروخته است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا