بانکبانک و بیمهپرداخت الکترونیک

رونمایی از سامانه الکترونیک بانک صادرات ایران برای پرداخت نذورات رضوی

همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب قدر، سامانه پرداخت نذورات آستان قدس رضوی با استفاده از درگاه شرکت پرداخت الکترونیک سپهر بانک صادرات ایران در غرفه این بانک در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد.

این سامانه که یکی از راه کارهای فن آورانه شرکت پرداخت الکترونیک سپهر محسوب می شود موفق شد رضایت بالای متولیان آستان قدس رضوی را فراهم کند. آنچه که می خوانید گزارشی از تازه ترین دستاورد شرکت پرداخت الکترونیک سپهر است.

سامانه دریافت نذورات مردمی بارگاه حضرت امام رضا علیه‌السلام طی مراسمی با حضور رضا صدیق قائم مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران، علیرضا اسماعیل‌زاده مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی و یاشار نجف‌زاده نائب رئیس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت پرداخت الکترونیک سپهر و جمعی از مدیران ارشد بانک صادرات ایران و اصحاب رسانه روز ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ رونمایی شد.

قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم رونمایی با اشاره به عجین شدن فناوری اطلاعات با زندگی مردم، گفت: خدمات بانکی را باید به شکل نوین به مردم ارائه کرد و بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک مردمی که با عموم مردم سروکار دارد تلاش می‌کند تا این نیازهای مردم را برآورده سازد و ما خوشحالیم که این مهم با تلاش و ممارست همکاران ما در شرکت پرداخت الکترونیک سپهر به بهترین وجه برآورده شد.

علاوه بر این بانک صادرات ایران با ایجاد این سامانه، امکان ارائه خدمت در تمامی شعب بانک را برای مردم کشور فراهم خواهد کرد و  ۲۵۰۰ شعبه و باجه این بانک می‌تواند به مثابه دفتری برای جذب نذورات مردم برای بارگاه امام رضا علیه‌السلام باشد.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با قدردانی از  تلاش‌ها و حمایت‌های بانک صادرات ایران طی سال‌های گذشته و تقدیر از سرعت عمل و کیفیت محصول تازه پرداخت الکترونیک سپهر با بیان اینکه تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا بتوانیم جذب نذورات به صورت پول کاغذی را  از ۱۰۰ درصد به ۱۵ درصد برسانیم، افزود: با حمایت‌های بانک صادرات ایران و استفاده از فضای مجازی در دو سال گذشته توانسته‌ایم ضمن سهولت رسیدگی به دفاتر، نذورات را از سراسر کشور به راحتی جذب کنیم.

علیرضا اسماعیل‌زاده با ارزشمند توصیف کردن راه‌اندازی سامانه نذورات آستان قدس رضوی توسط شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، افزود: ما در بازدیدی که از این شرکت داشتیم علاوه بر محصولات خلاقانه در حوزه پرداخت با برخی دیگر از توانمندی های این شرکت نیز آشنا شدیم که در آینده نزدیک و به زودی از این ظرفیت های نیز استفاده می کنیم.

نایب رییس هیئت ‌مدیره شرکت پرداخت الکترونیک سپهر نیز در این نشست با بیان اینکه این شرکت بازوی اجرایی بانک صادرات ایران در حوزه پرداخت الکترونیک است، گفت: وظیفه داریم محصولات نوآورانه و با کیفیت را در بهترین شرایط ممکن برای مشتریان بانک و شرکت فراهم کنیم. یاشار نجف‌زاده افزود: پرداخت‌ نذورات به شیوه سنتی از طریق دفاتر، دستگاه‌های پایانه فروش و غیره انجام‌شده که برای  تسهیل  پرداخت این نذورات، محصول ساده و درعین حال کاربردی سامانه پرداخت نذورات آستان قدس رضوی با دسترسی و کاربری بهتر توسط شرکت پرداخت الکترونیک سپهر رونمایی می‌شود.

سامانه نذورات آستان قدس رضوی که به درخواست این آستان و به عنوان جایگزین روش‌های پرداخت سنتی راه‌اندازی شده است، این امکان را برای زائران حرم رضوی و‌ عموم مردم فراهم می‌کند تا با استفاده از روش پرداخت QR کد بتوانند انواع نذورات خود را در کمتر از یک‌ دقیقه‌ و‌ تنها با تلفن همراه خود پرداخت کنند.

سامانه پرداخت نذورات آستان قدس رضوی اولین روش پرداخت wall shopping  به صورت فراگیر است که بر بستر وب سرویس امکان ارائه خدمات شبانه‌روزی و ‌بدون محدودیت را دارد .از مهم‌ترین مزایای سامانه پرداخت نذورات آستان قدس رضوی می‌توان به کاهش انتظار زائران و ‌جلوگیری از تجمع صف پرداخت نذورات به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش سرعت و دقت پرداخت نذورات، کاهش زمان فرآیندهای مالی و ‌اداری، امنیت بالای پرداخت و ‌کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری و تجهیزاتی پرداخت نذورات، سرعت بالای تغییرات در سامانه و‌ افرایش و‌ کاهش منوها و ‌‌گزینه‌ها و همچنین فراگیری سامانه بر بستر وب از هر نقطه جهان با قابلیت پرداخت اشاره کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا