کسب و کار

از سیر تا پیاز خرید از سایت علی اکسپرس !

 

طی سال‌های اخیر علی اکسپرس(Aliexpress) به‌عنوان یکی از بهترین بازارهای تجارت الکترونیک خرده‌فروشی(B2C) آنلاین بین مرزی در دنیا، جایگاه ثابتی برای خود دست‌وپا کرده است.

این پلتفرم به‌عنوان شاخه‌ای از گروه علی بابا در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان محلی برای فروش مستقیم به خریداران ایجاد شد. کارکرد علی‌اکسپرس درست مانند سایر پلتفرم‌های عمومی B2C است و به همین دلیل اغلب با آمازون، Etsy و eBay  مقایسه می‌شود. خریداران در علی اکسپرس به دنبال کالاهای باکیفیت و خوش قیمت هستند و به دلیل امکان انتخاب گسترده بین کالاها و قیمت‌های رقابتی، حفاظت از خریدار و امکان خرید در مقادیر بسیار کم، به مکانی عالی برای دراپ شیپینگ تبدیل شده است. فروشندگان مستقل می‌توانند محصولات را ثبت کرده و مستقیماً به صدها میلیون خریدار در سراسر جهان بفروشند. شرکت‌های واسطه در ایران نیز امکان خرید از علی اکسپرس را برای خریداران و تجار ایرانی ایجاد کرده‌اند.

دراپ شیپینگ در علی اکسپرس چگونه است؟

یکی از روش‌های پرسود تجارت در علی اکسپرس، دراپ شیپینگ است. دراپ شیپینگ روشی است که در آن، فروشنده به‌جای این که کالا را در انبار خود نگه دارد و به فروش برساند، کالا را از فروشنده یا فروشگاه دیگری خریداری می‌کند و به طور مستقیم و بدون نگهداری کالا در انبار خود، به فروش می‌رساند.

همچنین بخوانید

دراپ‌شیپرها معمولاً با تأمین‌کنندگان معتبر کار می‌کنند و تا وقتی سفارشی در وب‌سایت خود دریافت نکنند، چیزی از تأمین‌کنندگان نمی‌خرند. دراپ‌شیپر بعدازاین که مشتری برای آن‌ها سفارشی را ثبت کرد، سفارش را برای تأمین‌کننده ارسال می‌کنند و این تأمین‌کننده است که محصول را به طور مستقیم برای خریدار می‌فرستد نه دراپ‌شیپر.

آیا می‌توانم فقط یک کالا از علی اکسپرس بخرم؟

بله البته. علی اکسپرس فروشگاه خرده‌فروشی گروه علی‌بابا است. آن را با Alibaba.com که یک پلتفرم تخصصی برای خرید کالاها به‌صورت عمده است، اشتباه نگیرید.

آیا می‌توانم فقط یک کالا از علی اکسپرس بخرم؟

بله البته. علی اکسپرس فروشگاه خرده‌فروشی گروه علی‌بابا است. آن را با Alibaba.com که یک پلتفرم تخصصی برای خرید کالاها به‌صورت عمده است، اشتباه نگیرید.

آیا علی اکسپرس قابل اعتماد است؟

یکی از سؤالات مهمی که درباره خرید از علی اکسپرس در ذهن خریداران ایجاد می شود، مسئله امنیت خرید و قابل‌اعتماد بودن آن است. پاسخ این است که خرید از علی اکسپرس از هر کشوری کاملاً ایمن است.

علی اکسپرس در سال‌های اخیر به طور مداوم در بازارهای جهانی حضور فعال داشته و میلیون‌ها تجربه خرید موفق را پشت سر گذاشته است. حضوری فعال در بازار جهانی دارد و میلیون‌ها تجربه خرید موفق را پشت سر گذاشته است. اما چیزی که علی اکسپرس را تا این حد قابل‌اعتماد می‌کند این است که یک فروشگاه نیست.

علی اکسپرس را به‌عنوان واسطه‌ای تصور کنید که اطمینان حاصل می‌کند تا همه چیز در فرایند خریدوفروش به‌خوبی پیش می‌رود؛ وقتی ثبت سفارش می‌کنید، علی اکسپرس پول شما را تا زمانی که تأیید کنید محصول را دریافت کرده‌اید پیش خود نگه می‌دارد. تنها درصورتی‌که شما تأیید کردید که محصول را سالم تحویل گرفته‌اید است که پرداخت هزینه را به فروشنده انجام می‌دهد.

به‌این‌ترتیب احتمال ازدست‌رفتن پول شما در صورت شکسته بودن سفارش شما یا دیر رسیدن آن یا تحویل داده نشدنِ سفارش به شما بسیار پایین می‌آید و نزدیک به صفر می‌شود؛ درصورتی‌که به مشکلی در دریافت سفارش خود برخوردید، می‌توانید یک برگه اختلاف در پروفایل علی اکسپرس خود باز کنید تا علی اکسپرس به حل‌وفصل شکایت شما بپردازد.

با علی اکسپرس شما همه موارد لازم برای خرید ایمن را در اختیار دارید: قیمت‌های بسیار پایین و تضمین کامل بودن خدمات.

پرداخت در علی اکسپرس چگونه است؟

آخرین مرحله ثبت سفارش در علی اکسپرس، پرداخت است. روش‌های متعددی برای سفارش از علی اکسپرس وجود دارد از جمله:

  • کارت‌های اعتباری (مانند Visa ،MasterCard ،American Express)
  • پی‌پای
  • AliPay

صدالبته که در کشور ایران به علت تحریم‌های بانکی امکان خرید از طریق روش‌های بالا به طور مستقیم برای خریدار ایرانی وجود ندارد. به همین دلیل، سایت‌ها و شرکت‌های واسطه‌ای همچون سپاهان همراه تلاش کرده‌اند تا امکان پرداخت اعتباری در علی اکسپرس را برای خریدار ایرانی ایجاد کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا