اقتصاد کلان

اختیار وزارتخانه‌ها در مناطق آزاد طبق قانون به مدیران عامل مناطق آزاد تفویض شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: طبق ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشورT حکمرانی واحد و متمرکز مناطق آزاد باید در اختیار مدیرعامل منطقه قرار گیرد و تمام نهادها به دفاعی و امنیتی باید اختیارات خود را به مدیران عامل مناطق آزاد تفویض کنند.

سعید محمد ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) در شورای اداری سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: [۳:۳۵ بعدازظهر, ۱۴۰۱/۲/۱۱] خانم علیخانی قشم: رییس جمهور دستور اجرای این ماده قانونی را صادر کردند و اگر دستگاه‌ها تمکین نکنند با آنها برخورد می شود.

وی با اشاره به اهمیت احداث پل خلیج فارس، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پل خلیج فارس با تامین ۱۰۰ میلیون دلار از محل فروش نفت تامین می شود و چند شرکت خارجی نیز برای مشارکت در ساخت این پل اعلام آمادگی کرده اند.

مشاور رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم بازگشت مشوق های مناطق آزاد، بیان کرد: براساس بودجه امسال مناطق آزاد موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند که این موضوع سرمایه گذاران را فراری می دهد.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار در مناطق آزاد بدون اعمال معافیت‌های قانونی و بسته‌های تشویقی امکانپذیر نیست  و پیگیر اصلاح قانون و بازگرداندن مزیت های مناطق آزاد هستیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور با اشاره به مشکل آب در جزیره، اضافه کرد: مدیرعامل جهادی سازمان منطقه آزاد قشم از امروز پیگیر حل مشکل آب در جزیره است تا این مشکل یکبار برای همیشه حل شود و احداث آب شیرینکن و خرید تضمینی آب از نیروگاه ها راه حل برون رفت از این مشکل است.

محمد در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: پیگیر هستیم که سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منطقه آزاد قشم واگذار شود.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به بدهی‌های که کشتیرانی به صندوق توسعه داشت در قالب یک تفاهم نامه سه جانبه با صندوق توسعه و کشتیرانی برای انتقال این سهام به منطقه آزاد قشم توافق کردیم که لازم است مدیرعامل منطقه آزاد قشم هر چه سریعتر پیگیری کنند تا سهام کشتیرانی قیمت گذاری شود و نقل و انتقال آن اتفاق بیافتد.

به گفته وی جزیره قشم در حوزه بانکرینگ و سوخت رسانی اهمیت استراتژیک دارد و واگذاری سهام یادشده نقش مهمی در توسعه این جزیره خواهد داشت.

به گزارش آرمان اقتصادی، سعید محمد امروز با حضور در جزیره قشم حکم افشار فتح الهی به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم را ابلاغ و سپس از برخی صنایع این منطقه بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا