امور زیربناییراه و ساختمان

واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی بیمه کیفیت می‌شوند

در شورای‌هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد بر اتمام پالایش نهایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد و برگزاری شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور به صورت ماهانه و بیمه کیفیت واحد های مسکونی طرح نهضت ملی تاکید شد.


همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، نشست هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن امروز ۱۱ اردیبهشت به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وی در حوزه‌های مسکن، معماری و شهرسازی، بازآفرینی شهری ایران، شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، و همچنین مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها، رییس و نمایندگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نمایندگانی از سازمان اوقاف در ساختمان دادمان برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت عملکرد تامین زمین، اجرای پروژه‌ها و پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ارایه شد و همچنین اقدامات انجام شده متولیان اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

بنابر این گزارش بر اساس مذاکره صورت گرفته، شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور ماهانه برگزار می شود.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این نشست ضمن تاکید مجدد بر برنامه وزارتخانه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طی چهار سال دولت سیزدهم است، گفت: جداول تامین زمین نهضت ملی مسکن به پیوست به استانداران اعلام شده است و در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس‌جمهوری نیز اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تامین زمین در عمل به قانون جهش تولید مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار حائز اهمیت است که استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی باید به آن اهتمام ویژه‌ داشته باشند.

قاسمی یادآور شد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حدود ۸۰۰ هزار واحد روستایی و برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  است و حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری است که در بخش شهری روند تامین زمین و همچنین آغاز عملیات اجرایی توسط کارگزاران وزارت راه که شامل شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری ایران، سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است در حال اجرایی و عملیاتی شدن است.

سقف عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن تا پایان مرداد به ۲ میلیون واحد می‌رسد

قاسمی اجرای نهضت ملی مسکن را به روش خودمالکی علاوه بر اجرای توسط سازندگان حرفه‌ای و انبوه سازان روشی مناسب برای مشارکت بیشتر مردم برشمرد و افزود: در برنامه است که تا پایان مردادماه سقف عملیات اجرایی واحدهای شروع شده طرح نهضت ملی مسکن حداقل به ۲ میلیون واحد مسکونی برسد.

وی عملکرد بنیاد مسکن را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن عملکردی در راستای اهداف دولت عنوان کرد و تصریح کرد: توجه به موضوعات محیط‌زیستی، گسل ها و حریم رودخانه ها برای وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار حائز اهمیت است.

دستورالعمل صدور پروانه و پیش‌پروانه نهضت ملی تدوین شد

قاسمی توضیح داد: دستورالعمل و دستورکاری برای شورای‌عالی مسکن در خصوص پروانه و پیش‌پروانه تدوین شده که به استان‌ها ابلاغ و در جلسه شورای‌عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهوری بررسی خواهد شد.

در این نشست همچنین محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان اعلام کرد: بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر متقاضی مسکن در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که بیش از ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط اولیه شناخته شدند. این تعداد متقاضی به کارتابل استانی ارایه شده است که بر اساس آمار، تاکنون پالایش نهایی ۵۶۲ هزار متقاضی نهایی شده است.

 بیمه کیفیت واحد های مسکونی طرح نهضت ملی از ۳ تا ۱۰ سال

معاون مسکن و ساختمان تاکید کرد: همکاران استانی و شهرهای جدید حداکثر تا پایان خردادماه زمان دارند تا پالایش را تکمیل و نتیجه را به ستاد اعلام کنند.

محمودزاده ادامه داد: استان تهران با ۸۰۸ هزار ثبت‌نام و سمنان با ۱۹ هزار ثبت‌نام، بیشترین و کمترین تعداد متقاضیان ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توجه به کیفی‌سازی، تفاهم‌نامه‌ای با بیمه منعقد شد تا متقاضیان از کیفیت ساختمانی واحدهای در حال ساخت و تکمیل شده اطمینان حاصل کنند، گفت: ظرف دو هفته آینده تفاهم نامه با بیمه به تمامی استان‌ها ابلاغ می‌شود که استان‌ها باید آن را سریعا به قرارداد تبدیل کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنا بر تفاهم‌نامه منعقد شده با بیمه از ۳ تا ۱۰ سال اجزای ساختمانی بیمه کیفیت می‌شوند.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا