اقتصاد کلان

فرایند پرداخت سود به بورسی‌ها آغاز شد

فرایند پرداخت سودهای رسوب شده شرکت‌های بورسی، از امروز آغاز و حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سود پرداخت شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت‌های بورسی ملزم شدند سودهای خود را از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران واریز کنند و بر این اساس قرار شده سودهای رسوب شده که طی سال‌های قبل در خساب شرکت‌ها باقی مانده بود به حساب سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند واریز شود.

 در این راستا مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد که این شرکت همزمان با عید سعید فطر پرداخت سود سنواتی سهامداران بازار سرمایه را آغاز کرد.

به گفته محمد باغستانی، شرکت سرمایه گذاری پردیس، نخستین شرکتی است که امروز سود سنواتی سهامداران خود را از طریق سمات پرداخت کرد. بر این اساس از ۱۹ هزار و ۹۰ نفر سهامدار شرکت سرمایه گذاری پردیس، ۱۲ هزار و ۴۸۸ نفر در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام کرده بودند که سود سنواتی این افراد به مبلغ بیش از ۱۸ میلیارد ریال امروز به حسابشان پرداخت شد.

باغستانی ادامه داد: شرکت سپرده گذاری مرکزی این آمادگی را دارد که سودهای سنوات گذشته شرکت ها را دریافت و به حساب سهامداران واریز کند که به طور حتم این موضوع منجر به افزایش رضایتمندی سهامداران خواهد شد.

مدیرعامل سمات از سهامدارانی که تاکنون ثبت نام و احراز هویت خود را در سامانه سجام انجام نداده اند، درخواست کرد هر چه سریعتر این اقدام را انجام دهند تا این شرکت امسال بتواند سود مجامع و مطالبات سنواتی سهامداران را از طریق اطلاعات این سامانه پرداخت کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا