انرژی

بی اعتنایی قیمت نفت به ریزش وال استریت

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر چشم انداز تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا، برای سومین روز متوالی افزایش یافت و نگرانیها نسبت به رشد اقتصاد جهانی را نادیده گرفت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت با ۸۴ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۱۱ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۰۹ دلار و شش سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص تحت تاثیر پیشنهاد اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه به این بلوک ظرف مدت شش ماه و ممنوعیت واردات فرآورده های نفتی روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲، در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی هستند. اتحادیه اروپا همچنین حمل و خدمات بیمه برای حمل نفت روسیه را ممنوع خواهد کرد. این طرح مستلزم حمایت یکپارچه ۲۷ کشور عضو این بلوک است.

به گفته وارن پاترسون، مدیر تحقیقات کالای شرکت ING، نگرانیهایی نسبت به رشد اقتصاد جهانی و تاثیر آن بر تقاضا برای نفت وجود دارد. با این حال پدیدار شدن ممنوعیت اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه، کندی احتمالی تقاضا را جبران خواهد کرد و روند نزولی قیمتها محدود خواهد شد.

سهام وال استریت روز پنج شنبه تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به تندروی بانک مرکزی در تحکیم سیاست پولی که با هدف مقابله با تورم دنبال می شود، ریزش کرد.

بانک مرکزی انگلیس روز پنج شنبه درباره رکود و نرخ تورم بالای ۱۰ درصد هشدار داد و نرخهای بهره را یک چهارم افزایش داد و به یک درصد رساند.

در بخش عرضه، تولیدکنندگان اوپک پلاس با یک دور دیگر افزایش تولید ماهانه موافقت کردند. این گروه مقرر شد تولیدش را در ژوئن ۴۳۲ هزار بشکه در روز افزایش دهد که مطابق با برنامه تصویب شده برای افزایش تدریجی تولید همزمان با بهبود تقاضا بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، پس از اعلام تصمیم واشنگتن برای خرید ۶۰ میلیون بشکه نفت برای ذخایر اضطراری، سرمایه گذاران همچنین انتظار دارند تقاضای بالاتری از سوی آمریکا در پاییز وجود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا