ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

حذف رایانه‌های خارجی در سازمانهای دولتی چین

چین به سازمانهای دولتی مرکزی و شرکتهای دولتی دستور داد ظرف مدت دو سال، رایانه‌های شخصی ساخت شرکتهای خارجی را با محصولات ساخت داخل تعویض کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: از کارمندان سازمانهای دولتی چین پس از بازگشت از تعطیلات یک هفته ماه مه خواسته شده است رایانه‌های شخصی خارجی را با دستگاههایی تعویض کنند که با سیستم عامل ساخت چین کار می کنند. تحت این طرح که با دستور مقامات دولتی مرکزی اجرا می شود، احتمالا حداقل ۵۰ میلیون دستگاه رایانه در سطح دولت مرکزی تعویض می شوند.

این تصمیم گامی به جلو برای کارزار یک دهه ای چین برای جایگزینی فناوری بومی با فناوری وارداتی است که همه حوزه ها از نیمه رساناها تا تجهیزات شبکه و گوشیهای تلفن همراه را دربرمی گیرد. این اقدام احتمالا تاثیر مستقیمی روی فروش شرکتهای آمریکایی هیولت پاکارد و دل خواهد گذاشت.

اقدام مذکور همچنین بارزکننده نگرانیهای رو به رشد پکن درباره امنیت اطلاعات و اعتماد به سخت افزار بومی است. بزرگترین سازندگان لپ تاپ و سرور جهان اکنون شامل لنوو، هواوی تکنولوژی و اینسپور هستند و طراحان داخلی مانند کینگ سافت و استاندارد سافت وار هم در تولید نرم افزاری اداری که جایگزین محصولات شرکتهایی نظیر مایکروسافت و ادوب می شوند، پیشرفتهای سریعی داشته اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، منابع آگاه می گویند طرح تعویض رایانه‌های خارجی در مرحله بعد، به دولتهای استانی گسترش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا