امور زیربناییراه و ساختمان

علت تاخیر ۱۳ ساعته پرواز نجف، بدی آب و هوای مقصد بود

معاون بازرگانی هما تاکید کرد: روز گذشته پروازهای بین تهران و نجف به دلیل بدی آب و هوای عراق و کاهش دید افقی با تاخیر مواجه شد.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابوالقاسم جلالی در خصوص تاخیرات اخیر پروازهای شرکت هما گفت: از زمانی که مرز زمینی بسته شده است، روزانه پنج پرواز به مقصد نجف توسط ایران ایر صورت می‌گیرد اما در چند روز اخیر، گرد و غباری که در کشور عراق ایجاد شد باعث تاخیرات در پروازها شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت پروازها در دو مدل ۲۵۰ نفره و ۱۸۰ نفره است، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌ها، چنانچه پروازی به دلیل شرایط آب و هوایی با تاخیر مواجه شود پذیرایی نباید صورت گیرد اما از آنجا که برخی از این پروازها با تاخیر ۱۴ ساعته مواجه شدند، ظهر روز گذشته ۴۵۰ پرس غذای گرم در فرودگاه امام خمینی میان مسافرانی که منتظر پرواز بودند، توزیع شد.

معاون بازرگانی هما در پاسخ به این سوال که برخی از مسافران علت سرگردانی روز گذشته را فعالیت‌های چارترکننده‌ها می‌دانند، تصریح کرد: قرار است فردا جلسه‌ای با همه چارترکننده‌ها برگزار شود تا مشکلات احتمالی رفع شود.

جلالی با بیان اینکه روز گذشته ۱۰ پرواز بین تهران و نجف انجام شد که در مجموع، دو هزار مسافر با این پروازها جابه‌جا شدند، خاطرنشان کرد: دیروز پنج پرواز ۵۳۲۸ با زمان حرکت ۰۸:۳۵، ۵۳۲۴ با زمان حرکت ۰۹:۳۵، ۵۳۱۸ با زمان حرکت ۱۵:۰۵، ۵۳۳۲ با زمان حرکت ۱۵:۳۵ و شماره پرواز ۵۳۳۸ با زمان حرکت ۲۰:۳۵ دقیقه از فرودگاه نجف به سمت تهران انجام شد. 

وی  ادامه داد:‌پرواز شماره ۵۳۲۵ از مبدا تهران قرار بود ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی به مقصد نجف برود که به خاطر بدی هوای مقصد و بسته بودن فرودگاه نجف، ساعت ۲۰و ۵۵ دقیقه و بعد از ۱۳ ساعت تاخیر فرودگاه امام را ترک کرد.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا