اقتصاد کلان

اقتصاد آلمان در آستانه رکود

داده‌های رسمی روز جمعه نشان داد که تولید صنعتی آلمان در ماه مارس بیش از حد انتظار کاهش یافت زیرا محدودیت‌های همه‌گیری و جنگ در اوکراین زنجیره تامین را مختل کرد و تکمیل سفارشات را دشوار کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، اداره آمار فدرال اعلام کرد که تولید صنعتی ۳.۹ درصد در ماه کاهش یافت، نظرسنجی رویترز به کاهش یک درصدی در ماه مارس اشاره کرده بود. آخرین باری که کاهش شدیدتر رخ داد در آغاز بحران کرونا در آوریل ۲۰۲۰ بود.

یورگ کریمر، اقتصاددان ارشد کومرتس‌بانک گفت که به دلیل ضعف در صنعت، اقتصاد آلمان با وجود کاهش محدودیت‌های همه‌گیر احتمالا در سه ماهه دوم دچار رکود خواهد شد.

ینس الیور نیکلاش، اقتصاددان افزود: از طرف عرضه، قیمت‌های بالای مواد خام و اختلالات زنجیره تامین زندگی را برای صنعت سخت می‌کند، در حالی که تورم و جنگ بر طرف تقاضا تاثیر می‌گذارد. بر اساس گزارش اداره آمار، صنعت، بدون احتساب انرژی و ساخت وساز، شاهد کاهش ۴.۶ درصدی تولید در ماه مارس بود.

شرکت‌های صنعتی در ماه مارس ۴.۷ درصد سفارشات کمتری دریافت کردند که شدیدترین کاهش ماهانه از اکتبر گذشته است که عمدتا ناشی از کاهش سفارش‌های خارج از کشور بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا