اقتصاد کلان

هشدار مقامات بنگلادش برای احتکار کالاهای اصلی

مقامات بنگلادش نسبت به اقدامات سختگیرانه علیه کسانی که کالاهای اصلی را برای سود احتکار می‌کنند هشدار دادند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از رویترز، قیمت صادرات برنج از هند در این هفته با افزایش تقاضا از آسیا و آفریقا افزایش یافت، در حالی که کاهش عرضه کالاهای اساسی باعث افزایش نرخ ویتنامی‌ها شد.

نیتین گوپتا، معاون بخش تجارت برنج در شرکت اولام هند گفت: تقاضا برای همه انواع برنج از آسیا و آفریقا زیاد است.

در بنگلادش، قیمت‌های داخلی همچنان بالا بود که مقامات آن را احتکار می‌دانستند و نسبت به اقدامات سختگیرانه علیه کسانی که کالاهای اصلی را برای سود احتکار می‌کنند هشدار دادند.

برنج ویتنام نیز نسبت به هفته گذشته، افزایش یافت. یک تاجر در شهر هوشی‌مین گفت: عرضه‌ها پس از برداشت تابستان و پاییز در اواخر ماه می افزایش می‌یابد زیرا برداشت زمستان و بهار به پایان رسیده است.

صادرات برنج ویتنام در چهار ماه اول سال، احتمالا ۴.۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۲.۰۵ میلیون تن رسیده است، در حالی که درآمد حاصل از صادرات برنج در این دوره ۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

قیمت برنج تایلندی نیز افزایش یافته است. یک تاجر در بانکوک گفت: تقاضای بیشتری از عراق وجود داشته است، به طوری که بسیاری از کشتی‌های باری برای خرید برنج فرستاده شده‌اند و این باعث افزایش قیمت‌ها شده است. البته با توجه به فصل بارانی تایلند، مقدار برنج در بازار کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا