امور زیربناییراه و ساختمان

خطوط هوایی نیجریه پروازهای خود را متوقف کرد

خطوط هوایی نیجریه از روز دوشنبه ۹ می ۲۰۲۲ تا اطلاع ثانوی فعالیت خود را در سراسر کشور متوقف خواهند کرد


همچنین بخوانید
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روزنامه حریت؛ از زمانی که روسیه در فوریه به همسایه خود اوکراین حمله کرد و غرب با اعمال تحریم‌ها علیه مسکو پاسخ داد، هزینه سوخت در سراسر جهان افزایش یافته است.    

 خطوط هوایی نیجریه اعلام کردند که قیمت سوخت جت از ۱۹۰ به ۷۰۰ نایرا نیجریه در هر لیتر (از ۰.۴۵ دلار به تقریبا ۱.۷۰ دلار) افزایش یافته است.  

خطوط هوایی انجمن اپراتور نیجریه( AON) اعلام کرد که اکنون یک ساعت پرواز ۱۲۰۰۰۰ نایرا (۲۸۹ دلار) برای یک مشتری هزینه خواهد داشت، مبلغی که برای نیجریه‌ای‌هایی که «از قبل با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند» قابل پرداخت نیست.    

بنابراین، AON اعلام کرد: «متأسفانه خطوط هوایی عضو از روز دوشنبه ۹ می ۲۰۲۲ تا اطلاع ثانوی فعالیت خود را در سراسر کشور متوقف خواهند کرد».    

وزارت هوانوردی در پاسخ از شرکت‌های هواپیمایی خواست تا «تأثیر چند برابری تعطیلی فعالیت‌ها را بر نیجریه‌ای‌ها و مسافران جهانی در نظر بگیرند».    

اداره حمایت از مصرف کننده نیجریه همچنین از شرکت‌های هواپیمایی داخلی درخواست کرد که تأثیر تعطیلی پیشنهادی بر مسافران و میزان مشکلات و سختی‌های مرتبط با چنین اقدامی را در نظر بگیرند.   

نیجریه ۱.۴ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند، اما پالایش اندکی دارد و تقریباً به طور کامل بر واردات سوخت متکی است و بازار محلی را در برابر اختلالات آسیب‌پذیر می‌کند.    

 همچنین افزایش قیمت سوخت باعث قطعی طولانی مدت برق در هفته‌های اخیر شده است.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا