صنعت، معدن، تجارت

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

این روزها بازار کالاهای اساسی در تب‌وتاب است، آمار تخلفات افزایش‌یافته و در برخی موارد کالاها با رشد قیمت مواجه شده است؛ به نظر می‌رسد سودجویان با اسم رمز احتکار به شرایط موجود دامن می‌زنند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: تخلفات صنفی موجود در بازار طی روزهای اخیر موجب انتقادهای جدی از سوی مردم و برخی مسئولان هم شده است، از برخی متولیان در دستگاه قضایی گرفته تا ائمه جمعه خواستار برخورد جدی‌تر با متخلفان شده‌اند.

با افزایش قیمت آرد صنعتی طی روزهای گذشته شاهد تأثیر آن در حوزه‌های مختلف بودیم به‌طوری‌که برخی اقلام مانند ماکارونی و همین نان صنعتی و فانتزی دچار شوک قیمتی از یک‌سو و کمبود از سوی دیگر شدند. اما واکنش‌ها به تصمیم جدید دولت تنها به کمیاب شدن ماکارونی و افزایش قیمت‌ها محدود نشد، احتکار کالاهای اساسی رویکرد دیگر سوداگران بود.

از ماکارونی و آرد گرفته تا روغن و برنج و دیگر کالاهای اساسی این روزها از انبارهای متخلفان کشف می‌شود تا التهاب موجود در بازار انگیزه سودجویان برای احتکار را افزایش دهد.

این در حالی است که حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه هم امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت در جریان جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به مصوبات جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر افزایش اختیارات سازمان تعزیرات برای مقابله با گران‌فروشی و احتکار، گفت: دستگاه قضائی با تمام توان در موضوعات «مدیریت ارز» و «کنترل بازار» و همچنین «مقابله با گران‌فروشی و احتکار» به دولت کمک خواهد کرد تا از ناحیه سودجویان گزند و آسیبی به معیشت و سفره مردم وارد نشود.

اخبار ذیل تنها بخشی از کشفیات دو سه روز اخیر در استان‌های مختلف کشور است که افزایش آمار اخبار در این زمینه نشان‌دهنده اوج گرفتن تخلفات در این زمینه است.


نگاهی به کشفیات احتکار در استان‌ها


کشف احتکار ۱۶ تن ماکارونی و روغن مایع در همدان

مرضیه یونسی سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان امروز در جمع خبرنگاران گفت: حسب گزارش‌های رسیده و پیگیری مراجع امنیتی مبنی بر وجود مقادیر زیادی ماکارونی و روغن در انبارها، تعزیرات حکومتی درقالب گشت مشترک با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج)، اداره کل صمت و پلیس امنیت اقتصادی انبارهای برخی شرکتهای پخش را بررسی کردند.

وی ادامه داد: در این راستا مشخص شد که یکی از شرکتهای پخش واقع در شهرک صنعتی بهاران موجودی خود را در سامانه ثبت نکرده و پس از احراز تخلف احتکار بیش از ۱۴ تن ماکارونی و قریب به ۲ تن روغن مایع کشف شد.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان ادامه داد: این کشفیات به ارزش تقریبی ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است و مقرر شد که اداره کل صمت پس از توزیع کالا در شبکه رسمی پرونده این شرکت را پس از بررسی‌های کارشناسی، به تعزیرات حکومتی ارسال تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

یونسی ادامه داد: این پرونده به محض وصول، رسیدگی و در کمترین زمان رأی آن صادر خواهد شد.


کشف بیش از ۱۲ تُن روغن احتکار شده در خرم‌آباد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

سرهنگ احمدرضا احمدیان رئیس پلیس امنیت عمومی لرستان هم امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی استان در پی کسب اخبار واصله مبنی بر اینکه فردی در انبار خود در خرم آباد مقادیر زیادی روغن خوراکی احتکار کرده است، بلافاصله با همکاری مأموران مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی، عوامل اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره تعزیرات استان از واحد صنفی بازدید و یک هزار و ۹۳۶ حلب روغن جامد سرخ کردنی ۵ کیلوگرمی و ۷ هزار ۵۶۴ بطری روغن مایع کشف کردند.

وی ادامه داد: کارشناسان ارزش کالاهای احتکار شده را ۳ میلیارد ریال اعلام کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی لرستان افزود: انبار مذکور برابر مقررات پلمب و در این راستا پرونده قضائی تشکیل شد.


کشف انبار احتکار روغن و شکر در شهرک شکوهیه قم

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

سرهنگ حسین برزگر، ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، فردی در شهرک شکوهیه قم مبادرت به احتکار روغن و شکر در یک انبار کرده بود که این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قم ابراز داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان قم با انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضائی به محل این انبار اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته از این انبار در شهرک شکوهیه قم، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شکر و ۱۳ هزار و ۹۲۰ کیلوگرم روغن خوراکی کشف شد.

وی اضافه کرد: این کالاها از آنجا که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده بودند و از سویی دیگر به علت عدم اعلام موجودی انبار، توقیف و پرونده این تخلف به دستگاه قضائی ارجاع داده شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قم با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه احتکار شده بنا به گفته کارشناسان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است افزود: از شهروندان قمی خواست می‌شود در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


کشف ۷ هزار لیتر روغن خوراکی احتکار شده در پردیس

در پی رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) پردیس و همچنین طی سلسله اقدامات اطلاعاتی انبار احتکار هفت هزار لیتر روغن خوراکی در منطقه صنعتی «سیاه سنگ» شناسایی شد.

محل احتکار روغن‌ها در سوله ای واقع در منطقه صنعتی «سیاه سنگ» پردیس ظهر دوشنبه و پس از اخذ مجوز لازم و دستور قضائی کشف و ضبط شد.


روغن‌های احتکارشده در یکی از فروشگاه‌های زنجیره ای فردیس عرضه شد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

کامران میرشکار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در گشت بازرسی اتاق اصناف شهرستان فردیس روغن‌های احتکار شده در یکی از فروشگاه‌های زنجیرهای فردیس شناسایی و به مردم عرضه شد.

وی کرد: روغن‌های احتکار شده در یک فروشگاه زنجیره‌ای با نظارت بازرسی اتاق اصناف در قفسه‌های فروشگاه چیده شد و به مردم عرضه شد

رئیس بازرسی اتاق اصناف فردیس متذکر شد: به دلیل احتکار روغن برای این فروشگاه پرونده تشکیل شد و به مقامات تعزیرات حکومتی ارجاع شد.


بیش از ۳۳ هزارلیتر روغن مایع احتکار شده در رفسنجان کشف شد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

اویس ریاحی از کشف بیش از ۳۳ هزارلیتر روغن مایع احتکار شده در این بخش خبر داد و هشدار داد: دستگاه قضائی در شرایط فعلی که در جنگ اقتصادی قرار داریم با قاطعیت با محتکران کالاهای اساسی مردم برخورد خواهد کرد.

رئیس دادگاه کشکوییه در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: پس از کسب گزارشات مردمی مبنی بر تردد افراد غیربومی در این منطقه و اجاره یکسری از منازل مسکونی بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار سیستم قضائی و پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام یکسری اقدامات پلیسی مشخص شد یکی از این منازل مسکونی محل دپو و احتکار روغن مایع شده است

این مقام قضائی اعلام کرد: با دستور قضائی و با حضور اینجانب بازدید از منزل مذکور در دستور کار قرار گرفت و میزان بیش از ۳۳ هزار لیتر روغن مایع از مکان کشف و ضبط شد.

رئیس دادگاه کشکوییه با بیان اینکه این محموله روغن از تهران به مقصد یکی از شهرهای مرزی کشور بارگیری شده بود، اما در این مکان دپو شده بود، اضافه کرد: در این رابطه یک متهم بازداشت و دستورات قضائی لازم جهت دستگیری سایر افراد مرتبط در این رابطه صادر شده است.


محموله آرد یارانه‌ای احتکار شده در دیر کشف شد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

سرگرد پاسدار سیدعلی حسینی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای پایش وضعیت کالاهای اساسی و گزارش‌هایی مبنی بر کمبود اقلام اساسی در فروشگاه‌های سطح شهر، بسیجیان سپاه دیر با همراهی نیروهای تعزیرات حکومتی از انبارهای فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها در سطح شهر بازدید به عمل آوردند.

جانشین سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیر افزود: در این بازدیدها یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم آرد یارانه‌ای که متخلفین قصد قاچاق آن را به خارج از استان داشتند، کشف شد.

وی گفت: یک نانوایی متخلف در شهرستان دیر که قصد فروش آرد به صورت آزاد در یکی از استان‌های همجوار را داشت، شناسایی و به همراه کالای کشف شده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

حسینی نیا خاطر نشان کرد: روند اداری رسیدگی به تخلفات این واحد صنفی در حال طی شدن است.


انباری با هزار گونی آرد مشکوک به احتکار در قم کشف شد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

مهدی ریاضی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: در گشت‌های صورت گرفته که با همراهی بازرسان سایر دستگاه‌های نظارتی و نیز پلیس امنیت اقتصادی استان قم بوده؛ تعداد ۱۰۰۰ کیسه آرد مشکوک به احتکار در انباری واقع در ابتدای جاده کوه سفید قم کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم بیان داشت: بر روی این کیسه‌های آرد، آرم کارخانه‌های استان‌ها و شهرهایی همچون قزوین، گنبدکاووس، کنگاور زده حک شده بود.

ریاضی افزود: بنا به اظهارات نگهبان این انبار، آردهای جمع شده در این مجموعه، متعلق به یک کارخانه کیک و کلوچه در شهرک صنعتی شکوهیه قم است؛ هر چند که تاکنون اطلاعی از مالک و نام کارخانه در دست نیست.

وی ادامه داد: انباشت این کیسه‌های آرد به صورت غیر اصولی و غیر بهداشتی بوده و به منظور مشخص شدن وضعیت آن تا اطلاع ثانونی این انبار به دستور مقام قضائی پلمب شد و پرونده آن در تعزیرات حکومتی استان قم پیگیری خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم عنوان کرد: تفاوت قیمت آرد یارانه‌ای و آرد مصرفی بخش صنف و صنعت، زمینه احتکار و عرضه خارج از شبکه را از سوی متخلفان فراهم کرده است.


تزریق سهمیه روغن و شکر به بازار همدان / چند انبار احتکار شناسایی شد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

حسین فضلی معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک ماه گذشته، هماهنگی‌هایی برای تأمین روغن استان با یک شرکت روغن به عمل آمد، عنوان کرد: سعی شد تا از این طریق، بخش عمده‌ای از روغن مورد نیاز استان را تأمین کنیم.

وی، میزان این روغن را برابر یک هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و افزود: تاکنون از این میزان روغن مربوط به این شرکت بالغ بر ۸۰۰ تن در بازار توزیع شده و مابقی نیز در حال توزیع است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه صحبت‌های خود با تصریح بر اینکه تخصیص جدیدی نیز چند روز پیش از طرف وزارتخانه و به صورت متمرکز به میزان یک هزار و ۷۰۰ تن مربوط به کارخانجات سراسر کشور شامل ۱۰ کارخانه ابلاغ شده است.

این مسئول ادامه داد: به منظور این سهمیه با شرکت‌های پخش کننده این کارخانه هماهنگی‌ها و مکاتبات انجام شد تا این سهمیه متمرکز اعلام شده را دریافت و وارد شبکه توزیع کنند.

فضلی با بیان اینکه مردم نباید تحت تأثیر شایعات قرار نگیرند و نسبت به احتکار خانگی اقدام کنند، گفت: ضرورتی به این کار نیست ما مرتب در حال اخذ تخصیص هستیم.

وی تاکید کرد: عوامل شرکت‌های پخش کننده روغن از کارخانجات روغن نیز روغن را دریافت و در حال توزیع و تزریق به بازار هستند.

فضلی با بیان اینکه در سه ۴ ماه گذشته حدود ۱۱ هزار تن شکر در سطح استان توزیع شده است، افزود: از این پس نیز این فرایند ادامه دارد، ضمن اینکه کارخانه‌ها نیز دوباره فعال شده‌اند و در حال دریافت چغندر و تولید شکر هستند.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: ماهیانه سهمیه به هر استان تخصیص داده می‌شود، سهمیه شکر ما نیز ماهیانه بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ تن بوده که فروردین ماه تخصیص آن نیز انجام شده است.

فضلی با بیان اینکه در حال حاضر، کارخانجات در حال بسته بندی شکر هستند و حواله‌ها به صورت مستمر به آنها داده می‌شود، گفت: شکر مورد نیاز وارد و توزیع می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه طی بازدید از سطح فروشگاه‌ها و وضعیت تقاضا برای روغن بهتر شده و شکر نیز موجود است؛ یادآور شد: موارد تخلف چندین موارد وجود داشته که در این راستا، اداره کل تعزیرات حکومتی استان چند انبار احتکار را شناسایی کرده و دیروز شروع به توزیع در بازار شده و طی بازدیدها بازار در حال رسیدن به ثبات و آرامش است


انبار احتکار مواد غذایی در پارس آباد کشف شد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

سردار سید شاهین اسمعیلی فرمانده مرزبانی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله با احتکار، مأموران گروهان مرزی اصلاندوز خبری مبنی بر احتکار مواد غذایی و ارزاق عمومی در انبار منزل مسکونی یکی از مرزنشینان دریافت کردند.

وی افزود: پس از دریافت خبر و حصول اطمینان از صحت گزارش‌های دریافتی و هماهنگی قضائی، بلافاصله مأموران موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل با بیان اینکه کشفیات به دست آمده در این عملیات به صورت غیرقانونی دپو و احتکار شده بود، گفت: در بازرسی از محل مقادیر قابل توجهی مواد غذایی شامل ماکارونی، چای، کنسرو تن ماهی و انواع آبمیوه به صورت احتکار شده کشف شد.

اسمعیلی از برخورد قاطع با دلالان و سودجویانی که به روش‌های مختلف در صدد بر هم زدن نظم بازار هستند خبر داد و بیان کرد: ارزش تقریبی کشفیات چهار میلیارد ریال برآورد شده است و در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.


کشف ۸ تن اقلام اساسی احتکار شده در چهارباغ

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

سرهنگ کامران چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی مأموران انتظامی چهارباغ ۲ انبار احتکار اقلام اساسی در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضائی به انبارهای شناسایی شده اعزام و در بازرسی از این اماکن ۵ تن و ۳۸۰ کیلوگرم روغن و ۳ تن برنج احتکاری کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چهارباغ با اشاره به معرفی دو نفر به مراجع قضائی در این خصوص، گفت: کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را حدود ۲ و نیم میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ چراغی متذکر شد: پلیس برای برخورد با کسانی که قصد ضربه زدن به اقتصاد کشور را دارند آمادگی کامل دارد و در این مسیر با همکاری و همراهی مردم می‌توان دست این افراد را از سفره مردم کوتاه کرد.


کشف بیش از ۲.۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکارشده در فردیس

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

سرهنگ کامران ملکی فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با دریافت خبری مبنی بر دپو مقادیر زیادی مواد غذایی احتکار شده در یک انبار در محدوده فردیس، بلافاصله عوامل پلیس اطلاعات شهرستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: مأموران با کنترل نامحسوس محل و اطمینان از صحت موضوع پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از بازرسان اداره تعزیرات و اداره صنعت و معدن به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده در بازرسی از این انبار حبوبات و چای و نوشیدنی احتکار شده به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف و در این خصوص یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کردند.

وی با اشاره به پلمب این انبار با دستور قضائی، از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق و احتکار کالا و ارز را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کرده و خدمتگزاران خود را در این راه یاری کنند.


کشف انبار احتکار روغن خوراکی و آرد در هشتگرد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

سرهنگ علی سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار روغن خوراکی و آرد در یک انبار در شهر هشتگرد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات و اطمینان از صحت خبر با هماهنگی مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صمت به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا تعداد ۹۰۰ حلب ۱۶ لیتری روغن مایع سرخ کردنی و ۷۰۰ کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی احتکاری را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این محموله را حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با احتکار کالا از اولویت‌های کاری پلیس است، در پایان از مردم خواست هرگونه اطلاعات در خصوص فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.


۲۵۰ تن گندم احتکار شده در دیواندره کشف شد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان دیواندره با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی و کشف انباری شامل مقادیر قابل توجهی گندم احتکار شده شدند.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از انبار مورد نظر ۲۵۰ تن گندم فاقد مجوز قانونی و احتکار شده کشف کردند.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش این مقدار گندم احتکار شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه پلیس با تمام توان با سوداگران اقتصادی مبارزه می‌کند، افزود: در این عملیات یک متهم دستگیر و به همراه پرونده در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.


کشف ۱۷ تن روغن خوراکی احتکار شده در صومعه سرا

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی گیلان در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به برخورد قاطع پلیس با اخلال گران بازار و محتکران، اظهار کرد: در روزهای اخیر خبر احتکار مقدار زیادی روغن در یکی از شرکت‌های صومعه‌سرا دریافت شده است.

وی با بیان اینکه بررسی این موضوع در دستور کار مأموران نیروی انتظامی قرار گرفت، گفت: پلیس به همراه تیمی از بازرسان اداره جهاد کشاورزی و تعزیرات به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از انبار این شرکت ۱۷ تن روغن خوراکی احتکار شده را کشف کردند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه متهم ۴۱ ساله این پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به تأثیر مخرب قاچاق و احتکار کالا بر اقتصاد کشور گفت: چنین اقداماتی از جمله موارد اثرگذار بر آشفتگی بازار و توزیع اقلام مورد نیاز مردم است.


کشف ۷۰ تن ماکارونی احتکار شده در شیراز

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم  گفت: بر اساس گزارش واصله از نمایندگان اطلاعات سپاه فجر استان فارس، گشت مشترک به محل انباری در شیراز عزیمت کرد و مقادیری کالا از آن کشف شد.

وی با بیان اینکه انبار توسط فردی که خود را به عنوان پخش مواد غذایی معرفی کرد اما هیچ گونه مجوز فعالیت نیز نداشت اجاره شده بود، گفت: پس از بررسی مشخص شد ایشان به صورت دلالی اقدام به خرید و فروش انواع مواد غذایی می‌کند.

ایزدی تصریح کرد: بنا بر اعلام فرد محتکر، کالاها طی ۱۰ روز گذشته خریداری و دپو شده بود. ایزدی اضافه کرد: پس از استعلام انجام شده مشخص شد که انبار مورد نظر در سامانه جامع انبارها ثبت نبوده و ایشان نیز فاقد کد نقش تجاری در سامانه جامع تجارت است، در نهایت کل کالاها به منزله احتکار صورتجلسه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در این انبار انواع ماکارونی به میزان تقریبی ۷۰ هزار کیلوگرم کشف و پرونده تخلف احتکار به ارزش ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تشکیل شد.

وی ادامه داد: تعداد ۷۷ کارتن پودر شربت و اسمارتیز خارجی که فاقد هرگونه مجوز واردات قانونی بوده که کالاهای مذکور نیز به ظن قاچاق صورتجلسه گردید و ارزش ریالی کالاهای موصوف نیز حدود ۶۰۰ میلیون ریال برآورد گردید، که پس از بررسی‌های تکمیلی پرونده قاچاق نیز تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

او گفت: طی هماهنگی با معاونت اجرایی تعزیرات حکومتی مقرر گردید کلیه اقلام صورتجلسه پس از صدور دستور قضائی بین همشهریان به نرخ رسمی توزیع شود.

رئیس سازمان صمت فارس تاکید کرد: از هم استانی‌های عزیز تقاضامندیم هرگونه نگهداری کالای مشکوک به احتکار را با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت معدن تجارت و ۱۱۴ سپاه فجر استان فارس در میان بگذارند.


کشف آرد دولتی احتکار شده از یک انبار در مشکین‌دشت

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

مصطفی دوخا رئیس اتاق اصناف فردیس هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از کشف انباری در مشکین دشت خبر داد که در آن آرد دولتی احتکار شده بود.

وی با اشاره به عزم جزم بازرسین اتاق اصناف و پلیس امنیت اقتصادی در برخورد با پدیده احتکار کالاهای اساسی، اظهار کرد: به دنبال رصد کسب اخبار مردمی از ساعت ۲۱ شنبه ۱۷ اردیبهشت تا ساعت حدود ۲ بامداد ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ طول کشید در خصوص احتکار آرد دولتی بازرسین اتاق اصناف با هماهنگی پلیس امنیت اقتصادی و تعزیرات به انباری در محدوده مشکین دشت اعزام و در بازدید از محل، تعدادی کیسه آرد هرکدام به وزن حدود ۵۰ کیلوگرم کشف کردند.

رئیس اتاق اصناف فردیس متذکر شد: آردهای داخل انبار که درواقع مربوط به معیشت مردم می‌باشد در مقابل صاحب ملک توسط بازرسان شمارش شده وبا هماهنگی پلیس امنیت محل فوق پلمپ و پرونده برای تحقیقات تکمیلی و سیر مراحل قضائی به عوامل تعزیرات ارجاع شد.


۳۲ تن برنج احتکار شده در شهرستان کهگیلویه کشف شد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

سردار کیقباد مصطفایی فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بیان جزئیات افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان کهگیلویه با انجام اقدامات اطلاعاتی از احتکار مقادیری برنج در یک انبار سطح شهر مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ابراز داشت: در بازرسی از این انبار، ۳۲ تن برنج خارجی که به صورت غیر قانونی احتکار شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان ارزش برنج‌های احتکار شده را طبق نظر کارشناسان مربوطه ۹ میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: با دستور مقام قضائی این انبار پلمپ و محتکر دستگیر شده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.


کشف ۲۸ تن مواد خوراکی احتکار شده در نظرآباد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

سرهنگ فرج الله اسدالهی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و تشدید مبارزه با احتکار کالا از احتکار کالاهای اساسی در این شهرستان مطلع و موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی صحت موضوع، تیمی مشترک با اداره صمت و اداره مبارزه با قاچاق کالا به همراه پلیس آگاهی، به آدرس اعلامی اعزام و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی از انبار مورد نظر بازدید کردند.

سرهنگ اسدالهی تصریح کرد: در بازرسی به عمل آمده از محل مذکور ۲۸ تن اقلام خوراکی شامل برنج، کشمش، شکر، عدس، سویا و لوبیا احتکار شده به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد در پایان با اشاره به اینکه مبارزه با احتکار کالا از اولویت‌های این پلیس می باشدگفت: پلیس درجهت حمایت از اقتصاد مقاومتی تمام توان وظرفیت خود را برای مبارزه با قاچاقچیان واحتکار کنندگان کالا به کار خواهد بست.


انبار احتکار روغن در ورامین کشف شد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

سرگرد سعید تاجیک فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین در جمع خبرنگاران از کشف یک انبار احتکار روغن در ورامین خبر داد و اظهار داشت: این انبار با پیگیری سربازان گمنام امام زمان (عج) و بسیج منطقه کشف شده است.

تاجیک با اشاره به اینکه در این انبار ۲۰۰ حلب روغن جامد ۵ کیلویی کشف شده است گفت: این روغن‌های مکشوفه به منظور توزیع در بین شهروندان وارد چرخه بازار شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هر دخل و تصرفی که این سوداگران انجام و با معیشت مردم سروکار داشته باشد خط قرمز ما است گفت: به شدت با اخلالگران در بازار برخورد می‌شود.


انبار احتکار در فردیس کشف شد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

انبار احتکار مواد غذایی، بسته بندی غیر مجاز و مواد خوراکی با لیبل، تاریخ و قیمت مصرف کننده توسط سربازان گمنام اطلاعات سپاه ناحیه امام رضا (ع) درشهرستان فردیس کشف شد.

در راستای مبارزه با محتکرین کالا و مواد غذایی طی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام سپاه ناحیه امام رضا (ع) انبار احتکار مواد غذایی و بسته بندی غیر مجاز با لیبل، تاریخ و قیمت مصرف کننده با ارزشی به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در منطقه شهرک منظریه خیابان دهقانی غربی کشف گردیده و محل فوق پلمپ و پرونده جهت سیر مراحل قضائی تحویل عوامل تعزیرات شد.


کشف ۴ تن روغن احتکار شده در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای چهارباغ

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

قدرت‌الله شمیرانی فرماندار چهارباغ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز جمعه در بازدیدهای میدانی که داشتیم چهار تن روغن احتکار شده در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرستان چهارباغ کشف شد.

وی بیان کرد: در این بازدید که به همراه اعضای کمیته اقدام مشترک و تنظیم بازار شهرستان صورت گرفت، در حالی که قفسه‌ها خالی از روغن بود چهار تن روغن احتکار شده و کالاهای اساسی دیگر از انبار یک فروشگاه زنجیره‌ای کشف شد.

فرماندار چهارباغ متذکر شد: بلافاصله پس از کشف کالاهای احتکار شده با دستور داده شده و پس از اخذ دستور مقام قضائی توزیع کالاها به نرخ مصوب آغاز شد.


یک انبار احتکار کالا در ایذه کشف شد

آب گل‌آلود بازار با اسم رمز «احتکار»/کالاهایی که به انبار می‌رود!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایذه از کشف یک انبار احتکار کالا در این شهرستان خبر داد.

یارمحمد رسالتی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در چند روز گذشته ستاد تنظیم بازار با محوریت ادارات جهاد کشاورزی، صمت و بسیج اصناف از انبارهای سطح شهر بازرسی کردند.

وی افزود: در این بازرسی‌ها در یکی از انبارها میزان ۷ هزار و ۴۰۴ کیلوگرم روغن و چندین کیسه قند کشف شد.

رسالتی خواه تاکید کرد: با افرادی که اجناس را در انبارهای خود احتکار می‌کنند به شدت برخورد خواهد شد.


منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا